نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

قلعه های بادی برای کودکان خطرناک است

به گزارش سیناپرس، قلعه های بادی با ظاهری رنگارنگ، ارزان و زیبا، یک وسیله سرگرمی محبوب برای کودکان محسوب می شوند که بر اساس تحقیقات جدید، خطرناک محسوب می شوند.
یافته های این مطالعه جدید هشدار می دهد: این قلعه ها در خطر بلند شدن بر اثر باد بوده و حتی در برابر واژگون شدن آسیب پذیر هستند.

محققان هشدار می‌دهند: حتی زمانی که این قلعه ها محکم در جای خود قرار می ‌گیرند،  احتمال وقوع یک حادثه ناشی از پرش وجود دارد که باعث می‌شود کودکی با استخوان شکسته، رگ به رگ شدن عضله یا ضربه مغزی به اورژانس اعزام شود.
جان ناکس، نویسنده ارشد این مطالعه، در دانشگاه جورجیا، توضیح داد: تا حد زیادی شایع ‌ترین پیامد بد این قلعه های بادی مربوط به هواشناسی نیست. خطر اصلی زمانی است که یک کودک در حین پریدن به شخص دیگری  برخورد می ‌کند. هر سال تنها حدود نیمی از حوادث پارک ها در سراسر جهان مربوط به قلعه های بادی است. از سوی دیگر، برخوردهای جهشی در این قلعه ها بسیار رایج ‌تر است و تنها در ایالات متحده باعث ایجاد حدود ۱۰ هزار مورد جراحت اورژانسی می‌ شود.

به گزارش سیناپرس، ناکس و همکارانش پس از بررسی داده‌های سرویس ملی آب‌ و هوای ایالات متحده، آمار کمیسیون ایمنی محصولات مصرف ‌کننده  و طیف گسترده ‌ای از تجزیه و تحلیل ‌های مستقل، به این نتیجه رسیدند که از سال ۲۰۰۰ تاکنون بیش از ۱۳۰ حادثه مرتبط با شرایط آب‌ و هوایی و به ویژه وزش باد در این قلعه ها در  سراسر جهان رخ داده است.، البته باید در نظر داشت که موارد بسیاری نیز گزارش نشده است.

یکی از مهم ترین این تصادفات منجر به مجروح شدن تعداد زیادی کودک در کالیفرنیای جنوبی شد که طی آن یک قلعه بادی بر اثر وزش باد از زمین  بلند شده و درست در وسط بزرگراه فرود آمد. 

تاکنون ۲۸  کودک در سراسر جهان از سال ۲۰۰۰ به دلیل حوادث قلعه های بادی جان خود را از دست داده اند. بدترین فاجعه از این دست، در دسامبر گذشته در دوونپورت، تاسمانی، در استرالیا رخ داد که شش کودک در اثر انفجار یک قلعه بادی جان سپردند. 

ناکس در ادامه توضیحات خود اذعان داشت: قلعه های بادی بسیار سرگرم کننده هستند.اما والدین باید مراقب ایمنی فرزندانشان باشند.

به گزارش سیناپرس، متخصصین توصیه می کند: قلعه های بادی باید همیشه تحت نظارت بزرگسالان باشند. کودکان با سنین متفاوت نبیاد در این فضا حضور داشته باشند و توصیه می شود قبل از ورود کفش ها و عینک کودکان را برداشته و از مهار شدن این قلعه ها در برابر وزش باد، مطمين شوید.

مترجم: زهرا همراز 
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل