نسل چهارم موبایل به بندرعباس رسید

به گزارش مهر، پیش از این، شبکه نسل سوم ایرانسل در شهرهای بندرعباس، جزیره کیش، جزیره قشم، بندر کنگ، گچین و درگهان راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری رسیده بود. نسل چهارم موبایل نخستین بار در آبان ماه در مشهد مقدس راه اندازی شد.

براین اساس مشترکین تلفن همراه و کاربران خدمات باند پهن همراه کشور می‌توانند اینترنتی با کیفیت جهانی را تجربه کرده و با استفاده از سیم‌کارت‌های Usim به عنوان سیم‌کارت‌های نسل جدید ایرانسل، خدمات ۴G را جایگزین سایر روش‌های دسترسی به اینترنت کنند.

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، در مراسم راه اندازی نسل چهارم موبایل گفت: استان هرمزگان ششمین استان ایران از نظر درآمد محسوب می شود و سهم جمعیتی آن ۲.۱ درصد و سهم آن از تولید ناخالص ملی (GDP) نیز ۲.۱۳ درصد است و ۸۲هزار دانشجو دارد.

وی در تشریح شاخص‌های ICT این استان براساس اعلام مرکز آمار ایران نیز افزود: هرمزگان ۱.۲ میلیون مشترک تلفن همراه، ۵۵۰ هزار مشترک تلفن ثابت و ۴۰۰ هزار کاربر اینترنت پهن‌باند ثایت دارد و ضریب نفوذ اینترنت آن ۴۷ درصد است و رتبه ۲۱ کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گفته دزفولی، استان هرمزگان از نظر شاخص های ICT تا به امروز وضعیت چندان مطلوبی در مقایسه با سایر استان‌ها نداشته اما به عقیده ما توسعه ICT زمینه‌ساز اصلی بهره‌مندی از پتانسیل‌های فراوان این استان می تواند باشد و توسعه پهن‌باند همراه، شاه کلید تحول در شاخص‌های ICT به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: ۳۳ شهر، ۳۳۹ روستا، ۹۰۰ کیلومتر از جاده‌ها و راه‌های اصلی و فرعی و ۱۰ جزیره از استان هرمزگان تحت پوشش خدمات ایرانسل است.

دزفولی تعداد مشترکان ایرانسل در استان هرمزگان را ۹۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: پوشش جمعیتی شبکه ایرانسل در هرمزگان ۹۹ درصد است و ایرانسل ۳۱۷ آنتن BTS در این استان دارد و میزان بهره‌گیری از طرح جزیره هوشمند ایرانسل در این استان ۳۶ درصد است.

مدیرعامل ایرانسل گفت: LTE نسل چهارم فناوری شبکه‌های موبایل است و از مهمترین مزایای آن می‌توان به پهنای باند بیشتر، امکان انتقال فایل‌های حجیم‌ و پرمحتواتر در مدت زمان کمتر، بهبود مدت زمان پاسخگویی شبکه و برقراری ارتباطات در لحظه (Real Time)، بهبود عملکرد شبکه و برقراری و حفظ ارتباط در حین حرکت سریع اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت نسل سوم  ایرانسل درحال حاضر به طور متوسط ۱۰ برابر شبکه نسل ۲.۷۵ (EDGE)  است افزود: سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت نسل چهارم ایرانسل درحال حاضر به طور متوسط ۸ برابر شبکه نسل سوم و ۷۶ برابر نسل ۲.۷۵ است.

به گفته مدیرعامل ایرانسل، ۱۲۰ شــهر در کل کشور تحــت پوشش نسل سوم تلفن همراه هستند و  ۸۰ درصد از مشــتریان دیتا در این منــاطق تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی، شهرهای تحت پوشش نسل چهارم را نیز ارومیه، بابل، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج، مشهد مقدس، اهواز، آبادان، دزفول، همدان، شیراز و بندرعباس عنوان کرد و گفت: تمام مراکز استان تا انتهای سال جاری تحت پوشش نسل چهارم قرار خواهند گفت و میزان پوشش شهرها تا پایان سال جاری ۷۰ درصد رشد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، نقش نسل چهارم اینترنت تلفن همراه را در اقتصاد، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، فرهنگ، اقتصاد فرهنگی، و شبکه‌ ملی اطلاعات مهم ارزیابی کرد و درباره تاثیرات اقتصادی آن  گفت: هر ۱۰ درصد افزایش ضریب نفوذ پهن‌باند منجر به ۱.۳۸ درصد رشد در تولید ناخالص ملی می‌شود و به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند نرخ اشتغال ۰.۲ درصد، و نرخ بهره‌وری در تولید ۰.۱۳ درصد افزایش خواهد یافت.

دزفولی با بیان اینکه فراگیرترین و مقرون به صرفه‌ترین لایه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به وسیله شبکه اینترنت پهن باند فراهم می‌شود گفت:از مهمترین اهداف کمی شبکه ملی اطلاعات دسترسی کاربران ایرانی به پهنای باند ۲۰ مگابیت بر ثانیه و انجام ۸۰  درصد پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی است. همچنین شبکه ملی اطلاعات بر آن است که به ارایه الکترونیکی صد درصد خدمات دولت به دولت، نیز واقعیت بخشد و اتصال ۶۰ درصد از خانوارها و کلیه کسب و کارها به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت تا پایان برنامه پنجم نیز فراهم شده باشد.

وی درباره‌‌ رشد در میزان درآمد بخش‌های مختلف اکوسیستم پهن‌باند همراه گفت: درحال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد برنامه کاربردی در سال در سطح دنیا دانلود می‌شود و اقتصاد برنامه‌های کاربردی بیش از ۱۰ میلیارد یورو در سال تنها در اروپا درآمد ایجاد می‌کند و در سال ۲۰۱۳، نزدیک به ۱.۸ میلیون شغل تنها در بخش تولید محتوا و برنامه‌های کاربردی در جهان ایجاد شده است.

دزفولی افزود: افزایش نزدیک به ۱۸۱ درصدی درآمد تولیدکنندگان محتوا و برنامه‌های کاربردی به عنوان فعالان عرصه‌ فرهنگ تا سال ۲۰۲۰ و افزایش ۲۲ درصدی سهم درآمد تولیدکنندگان محتوا و برنامه‌های کاربردی از کل درآمد ایجاد شده در اکوسیستم پهن باند همراه تا سال ۲۰۲۰ از دیگر ویژگی‌های آن است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا