ترکیه و روسیه با روبل تجارت می کنند

به گزارش سیناپرس، شبکه تلویزیونی TRT روز شنبه با استناد به اظهارات رئیس جمهور ترکیه در جمع خبرنگاران گزارش داد که رجب طیب اردوغان، گفته است که در دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در سوچی ، برای شروع استفاده از روبل در تجارت دوجانبه به توافق رسیدند. 

اردوغان در این رابطه گفت: در نشست سوچی با پوتین، ما در مورد روبل به عنوان یک واحد پولی در تجارت به توافق رسیدیم. از آنجایی که قرار است با روبل معامله کنیم، این سیاست قطعا منبع درآمد قابل توجهی برای ترکیه و روسیه خواهد بود.

در حال حاضر پنج بانک ما کارت میر را دریافت می کنند، حرکت های قابل توجهی در این زمینه وجود دارد که در نهایت شرایط را برای اقامت گردشگران روسی بهبود بخشیده و آنها می توانند خرید و هزینه هتل ها را با استفاده از روبل انجام دهند. اردوغان بدون اشاره به دستور کار این نشست گفت: در  این سفر، روسای بانک های مرکزی کشورهای ما گفتگو کردند.

به گزارش سیناپرس، الکساندر نواک، معاون نخست ‌وزیر روسیه نیز پس از مذاکرات روسای جمهور روسیه و ترکیه به خبرنگاران گفت که آنها صادرات گاز به ترکیه را مورد بررسی قرار داده د و توافق کرده‌ اند که بخشی از آن را به روبل پرداخت کنند. بنابراین، روسیه و ترکیه از انتقال تدریجی بر پایه پرداخت با ارزهای ملی خبر می دهند.

نواک افزود: روسای جمهور روسیه و ترکیه بر روابط پولی و مالی بومی تمرکز کرده اند. ما در مورد بخش بانکداری مالی صحبت کردیم که توافقات بزرگی نیز در مورد آن انجام شد  تا شرکت های تجاری ما و همچنین شهروندان دو کشور بتوانند در طول سفرهای توریستی خود مبادلاتی انجام دهند و به عنوان بخشی از گردش تجاری مبادله کنند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا