نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

صادرات گندم و غلات از سه بندر اوکراین

به گزارش سیناپرس، در پی میانجی گری ترکیه برای از سرگیری صادرات غلات و به ویژه گندم اوکراین، دو کشور روسیه و اوکریان بر بازگشایی کریدور صادرات غلات توافق کردند. این کریدور به عنوان بخشی از اجرای ابتکار عمل در مورد درک متقابل در مورد حمل و نقل ایمن غلات از بنادر اوکراین مورد توافق قرار گرفت.

میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه روز دوشنبه گفت که مرکز هماهنگی مشترک در استانبول با ایجاد یک کریدور بشردوستانه برای صادرات غلات و کود از سه بندر اوکراین موافقت کرده است.

پیش از این در ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۲، مرکز هماهنگی مشترک مستقر در استانبول برای عبور ایمن کشتی ها، جستجوی آنها، مسائل مین زدایی و پیشگیری از حوادث خطرناک، شامل روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد، مسیر یک کانال امن را توسعه داده و به توافق رسید. به گزارش سیناپرس،کریدور بشردوستانه برای عبور ایمن کشتی ‌های صادرکننده غلات و کودهای معدنی از بنادر یوژنی، اودسا و چرنومورسک اوکراین مورد توافق قرار گرفته است.

به گزارش سیناپرس، به گفته میزینتسف که همچنین رئیس ستاد هماهنگی مشترک روسیه برای پاسخ‌ های بشردوستانه در اوکراین است، این کریدور به عنوان بخشی از اجرای ابتکار عمل در مورد درک متقابل در مورد حمل ایمن غلات از بنادر اوکراین مورد استفاده خواهد بود.

مترجم: مریم عالمی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل