نقشه راه دستیابی به جایگاه اول بار هوایی منطقه با حضور برخی فعالان حوزه حمل و نقل بار هوایی کشور در برج فناوری ابن سینا دانشگاه صنعتی امیرکبیر بررسی شد.
در این جلسه نتایج و دستاوردهای طرح تحقیقاتی جایگاه یابی فرودگاه امام خمینی (ره) در حوزه حمل و نقل بار هوایی و ارائه نقشه راه برای دستیابی به موقعیت قطب اول منطقه تشریح شد.
طرح تحقیقاتی جایگاه یابی فرودگاه امام خمینی (ره) در حوزه حمل و نقل بار هوایی و ارائه نقشه راه برای دستیابی به موقعیت قطب اول منطقه توسط تیمی متشکل از پژوهشگران دانشکده مهندسی صنایع و دانشکده مهندسی هوافضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تدوین شده است.
اکبر پورشیرازی استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح جایگاه یابی فرودگاه امام خمینی (ره) در حوزه حمل و نقل بار هوایی و ارائه نقشه راه برای دستیابی به موقعیت قطب اول منطقه گفت: نقشه راه دستیابی به موقعیت قطب اول منطقه در حمل بار هوایی با استفاده از ابزارهای مدیریت راهبردی نظیر برنامهریزی راهبردی سلسله مراتبی و منظر برازنده طراحی شده است.
وی اظهار داشت: به منظور طراحی این نقشه راه ابتدا مطالعهای از وضع موجود حمل و نقل بار هوایی در شهر فرودگاهی امام خمینی صورت گرفت.
مجری طرح جایگاه یابی فرودگاه امام خمینی (ره) در حوزه حمل و نقل بار هوایی و ارائه نقشه راه برای دستیابی به موقعیت قطب اول منطقه اظهار داشت: همچنین با انجام مطالعات تطبیقی، ضمن تعیین موقعیت فرودگاههای برجسته منطقه در حمل بار هوایی منطقه، جایگاه فرودگاه بینالمللی امام خمینی مشخص شد و برای ارتقای جایگاه منطقههای آن، هدف گذاری در افقهای ۱۰، ۲۰ و ۳۰ سال آینده صورت پذیرفت.
وی عنوان کرد: در این جلسه جزییات نقشه اقدامات برای رسیدن به افق ۱۴۱۰ طی دو برنامه میان مدت در قالب پنج سبد کاری مشخص شد. سبدهای معرفی شده که هر یک حاوی برنامهها و اقدامات مشخص شامل سبد بازاریابی و ترانزیت، سبد سرمایهگذاری، سبد زیرساخت فرودگاهی، سبد زیرساخت شهر فرودگاهی و سبد حکمرانی و قانونگذاری هستند.
در این جلسه ضمن استماع نظرات کارشناسان، فعالان بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل بار هوایی، نسبت به نتایج این طرح ابراز امیدواری کردند و رفع موانع توسعه حمل و نقل بار هوایی در شهر فرودگاهی را در کنار ایجاد آمادگی مطالعاتی و شناسایی جایگاه فعلی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای توسعه بار هوایی ضروری دانستند.
No tags for this post.