رونمایی از نسل جدید خودروی پورش

به گزارش سیناپرس به نقل از motorsport، پورش در هفته اخیر از خودروی جدید به نام 911 GT3 رونمایی کرد که قرار است به رقیب جدی مدل سری GT3 تبدیل شود. مدیر پروژه آخرین نسل از خودروی  911GT3 R هدف از طراحی و توسعه این خودروی جدید را سرعت بیشتر در مسافت طولانی عنوان کرده است.

کم ترین وظیفه کمپانی پورش سریع تر کردن شتاب مدل جدید این خودرو بود. در درجه اول مهم بود که مشتریان بتوانند این ماشین مسابقه را برای مدت طولانی تری با شرعت بالا برانند. این امر مستلزم دوام بالای خودرو بود و آنها بیشتر روی بهبود قابلیت راننگی آن متمرکز شدند.

محور اصلی کانسپت این خودرو نسخه ای، ظرفیتی بیشتر از موتور تخت 6 سیلندر معمولی پورش دارد به طوری که در مقایسه با نسل قبلی 991.2 Porsche 911، ظرفیت موتور آن از 4 به 4/2 لیتر افزایش یافته است. به گزارش سیناپرس، این افزایش ظرفیت این امکان را به خودرو می دهد که گشتاور را در پایین محدوده دور موتور تقریبا روی 9 درصد و میانگین بالای 4 تا 5 درصد افزایش دهد. 

موتور خودروی جدید از جلو به سمت عقب کمی کج شده تا توزیع وزن در آن وضعیت مناسب تری پیدا کند و فضای بزرگ تری را برای دیفیوزر عقب ایجاد کند.به گزارش سیناپرس، این خودرو همچنین دارای یک پله آیرودینامیکی برجسته شده در زیر دماغه خودرو است که با ایجاد یک برش در بخشی از سازه صندوق عقب خودرو امکان پذیر شده است. 

بخش آیرودینامیکی اصلاح شده ای که در جلوی خودرو تعبیه شده اجازه می دهد جریان هوای پاک تری به دیفیوزر عقب در زیر خودرو برسد. به گزارش سیناپرس، همراه با فازایش فاصله بین دو محور، این امر باعث ایجاد پایداری و ثبات بیشتر بخش آیرودینامیک شده و بار کم تری روی لاستیک های عقب خودرو وارد می شود.

به گزارش سیناپرس،کمپانی پورش همچنین قصد دارد هزینه های جاری GT3 جدید را تا 10 درصد نسبت به خودروی جایگزین کاهش دهد. این خودروی جدید برای اولین بار در ژوئیه 2021 در پیست آزمایشی Weissach آزمایش خود را پس داده است و تاکنون 112 ساعت مسابقه از جمله یک مسابقه 30 ساعته بدون دردسر را در پیست بارسلونا به سرانجام رسانده است. 

این خودروی جدید که از چند روز آینده در مسابقات جهانی چالش GT اروپا به نمایش گذاشته می شود، با قیمت 511 هزار یورو به فروش می رسد. این قیمت در مقایسه با فهرست قیمت 2022 برای مدل 911GT3 R که در سال 2019 با قیمت 459 هزار یورو به فروش رسید قابل مقایسه است. 
به گزارش سیناپرس، به رغم این که قیمت مدل جدید از مدل قبلی بالاتر است اما از ویژگی های استاندارد بیشتری در جدیدترین خودرو برخوردار است که می توان به سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها اشاره کرد. 

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا