دکتر اصغر کشت کار در نخستین نشست توجیهی پروژه بازنگری برنامه های درسی علمی کاربردی در خصوص اهداف و اهمیت پروژه ملی بازنگری برنامه های درسی علمی کاربردی ، بر ضرورت این امر به شکل مستمر با بهره مندی از ظرفیت کارشناسی داخلی دانشگاه تاکید کرد.
وی افزود: آموزش به عبارتی انتقال تجربه و سرمایه گذاری برای توسعه جامعه است، ایجاد ۱۲۵ رشته جدید که طی یک حرکت جهادی و بی سابقه در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای مشاغل نوظهور و مبتنی بر آینده شکل گرفت، یکی از دلایل استقبال متفاوت نسبت به سالهای قبل از رشته های این نظام آموزشی است.
قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: دوره هایی که پایه علمی ندارند در مرحله بازنگری باید مورد تامل قرار گرفته و در صورت عدم نیاز جامعه حتی منسوخ شوند ، نباید بازنگری صرفا محدود به رشته های فعلی باشد بلکه می توان با نگاه آینده پژوهی و پس از تحلیل مشاغل روز ، به ایجاد رشته های جدید نیز منجر شود.
در این نشست علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: به دنبال مصوبه اخیر هیات رئیسه دانشگاه مبنی بر همفکری و همراهی تمامی صاحب نظران در خانواده بزرگ علمی کاربردی برای پیاده سازی یکی از ماموریتهای جدی و مستمر دفتر برنامهریزی درسی درخصوص بازنگری رشته های علمی کاربردی ، همپای تدوین رشتههای جدید است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، وی افزود: این طرح مستمر و بر پایه سیاستها و راهبردهای کلان و اخیر نظام آموزش علمی کاربردی و با قصد کیفی سازی بیش از پیش فعالیتهای آموزشی همگام با فاز نخست هوشمندسازی فرآیندهای دانشگاه می باشد.
سرپرست دفتر برنامه ریزی درسی و دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: هرچند بازنگری برنامه های درسی در نظام های آموزشی همواره مورد توجه بوده و امری غیر قابل اجتناب است ولی این امر برای این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا و پاسخگوی نیاز بازار و حوزههای شغلی، جدی تر و ضروریتر است.
جمالزاده افزود: این طرح به عبارتی موجب کادرسازی غیر ساختاری از طریق جریان سازی و آماده سازی ظرفیت های داخلی و علاقه مندان به مشارکت در حوزه برنامه ریزی درسی است.
No tags for this post.