نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آینه روباتیکی نور خورشید را به تاریک ترین نقاط می رساند

این فناوری جدید که Lucy نام دارد محصول تفکر خلاقانه محققان شرکتی دانش بنیان است که در اروپا و آمریکا فعالیت دارد. آنها با آگاهی از این موضوع که راههای بهتری به جای استفاده از نور مصنوعی جهت تأمین روشنایی بخش های تاریک و کم نورتر منازل و ادارات وجود دارد به فکر طراحی دستگاهی افتادند که نور خورشید را با صرف کمترین انرژی و مواد ممکن به نقاط مورد نظر برساند.

نتیجه این تفکر دستگاه Lucy بوده است. این دستگاه در واقع آینه روباتیکی است که با نور خورشید کار می کند و پرتوهای نور طبیعی را به تاریک ترین بخش های خانه منعکس می کند.

پیشتر نسخه مشابهی از این فناوری در دانشگاه سینسیناتی آمریکا ارایه شده بود اما آنچه که توسط محققان شرکت Solenica ارایه شده ساختار به مراتب ساده تری دارد به طوریکه هر فرد می تواند با توجه به نقطه مورد نظری که قصد دارد آنجا را روشن تر کند، دستگاه را تنظیم نماید.

تنها در ابتدا باید نقطه مورد نظر را انتخاب کرد و سپس آینه روباتیکی را در جهتی مناسب تنظیم نمود و تمام، همه چیز برای تأمین روشنایی نقاط کم نور و تاریک با استفاده از نور خورشید فراهم است.

این دستگاه که قرار است با قیمتی درحدود 150 دلار روانه بازار شود در استفاده کمتر از سوخت های فسیلی تأثیر گذاشته و در نتیجه به حفظ محیط زیست کمک چشمگیری می کند.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل