نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اروپا بدون گاز روسیه وارد بحران می شود

به گزارش سیناپرس، روسیه بخش اعظم گاز اروپا را تامین می کند و در پی جنگ این کشور با اوکراین و تحریم های غربی علیه روسیه، صادرات گاز به اروپا با چالش هایی جدی مواجه شده است. این موضوع با در پیش بودن فصل سرما و افزایش مصرف گاز، جنبه ای حیاتی به خود گرفته و موجب دغدغه دولتمردان اروپایی شده است.
در این راستا روز گذشته رابرت هابک، معاون صدراعظم آلمان و وزیر امور اقتصادی و حفاظت از آب و هوای آلمان با بیان اینکه این کشور باید مصرف گاز خود را کاهش دهد، گفت: ما وضعیتی جدی داریم. زمان آن فرا رسیده است که همه مردم، اهمیت آن را درک کنند.

این مقام بلندپایه آلمانی با بیان اینکه ما در حال کار بر روی عبور از بحران پیش رو هستیم، افزود: اقدامات لازم  باید به صورت متوالی اجرا شود.  وی خاطرنشان کرد که مقداری گاز مورد نیاز آلمان، از هلند و نروژ تامین می شود.

هابک در مورد سناریوهای احتمالی برای زمستان گفت: اکنون همه چیز بستگی به این دارد که چقدر صرفه جو باشیم. پیش بینی می شود قبل از آنکه اقامتگاه های خصوصی یا زیرساخت های حیاتی مانند بیمارستان ها با کمبود گاز مواجه شوند، عرضه گاز برای صنعت کاهش می یابد.

وی اذعان کرد که این امر باعث اختلال در زنجیره های تولید خاصی در آلمان و سراسر قاره اروپا خواهد شد.
به گزارش سیناپرس، هابک در ادامه توضیحاتش گفت: باید به هر قیمتی از این بحران جلوگیری کرد. به همین دلیل است که آلمان باید مصرف گاز خود را ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دهد.
روز دوشنبه، گازپروم روسیه اعلام کرد که باید کار یک توربین دیگر زیمنس را به حالت تعلیق درآورد زیرا به نقطه تعمیرات اساسی خود رسیده است. این اقدام منجر به کاهش ظرفیت ایستگاه کمپرسور پورتووایا به نصف  شده و ظرفیت ایستگاه فوق از ۶۷ به ۳۳ میلیون متر مکعب در روز رسید.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هفته گذشته در این مورد به کشورهای غربی هشدار داده بود.
به گزارش سیناپرس، این موضوع در شرایطی است که خط لوله نورد استریم از اواسط ژوئن به دلیل تاخیر در بازگشت توربین زیمنس که برای تعمیر به کانادا فرستاده شده است، تنها با ۴۰ درصد ظرفیت خود یعنی ۶۷ میلیون متر مکعب در روز، کار می کند. پس از درخواست ‌های متعدد آلمان، کانادا با بازگرداندن توربین تعمیر شده در ۹ جولای موافقت کرد.

با این حال، گازپروم می ‌گوید هنوز مسائل حل‌ نشده ‌ای در مورد تحریم‌ های اتحادیه اروپا و بریتانیا علیه روسیه وجود دارد که باید قبل از حمل و نصب توربین در روسیه و سایر توربین ‌ها حل شود.

در خاتمه گفتنی است کمیسیون اروپا مدعی شده که تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه تجهیزات ترانزیت گاز را پوشش نمی دهد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل