نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف آثار باستانی 2000 ساله از منطقه قلعه حسنلو

به گزارش سیناپرس اردبیل، طیب امینی در جریان بازدید روز گذشته از منطقه ویژه اقتصادی نمین اظهار کرد: در حریم محل احداث کارخانه فولاد در مساحت 97 هکتار، کاوش‌های باستانی برای کشف آثار متعدد باقیمانده از دوره اشکانی ادامه داشته و سعی بر این است تا در این بنای آیینی بررسی‌ها و مطالعات ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: هر چند توسعه منطقه ویژه اقتصادی نمین با حضور سرمایه‌گذاران نظیر احداث کارخانه فولاد ادامه دارد اما سعی بر این است تا هویت تاریخی و آثار کشف شده نیز مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

فرماندار شهرستان نمین گفت: تلاش بر این است تا این آثار به دست آمده که عمدتا مربوط به 2 هزار سال قبل و متعلق به دوره اشکانی است، در موزه‌ها مورد صیانت قرار گیرد تا همچنان محوطه باستانی «قره‌ حسنلوی» نمین به عنوان یک منطقه حفاظتی مورد توجه پژوهشگران و باستان‌شناسان قرار گیرد.

امینی افزود: در سه هزار و 300 متر مربع محوطه باستانی «قره حسنلو» کاوش‌ها و بررسی‌های باستان‌شناسی ادامه دارد و بعد از گذشت 6 ماه همچنان سعی بر این است تا آثار به دست آمده با دقت بیشتر در موزه‌ها و مکان‌های حفاظتی آثار تاریخی مورد صیانت و نگهداری قرار گیرد.

فرماندار شهرستان نمین خاطرنشان کرد:‌ در کنار توسعه صنعتی و طرح‌های اشتغال‌آفرین منطقه قطعا تلاش بر این است تا هویت تاریخی و دیرینگی نمین نیز حفظ شود.
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل