نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

۴۹ درصد از افراد در تابستان سخت تر از زمستان از خواب بیدار می شوند

به گزارش سیناپرس، بر اساس یک نظرسنجی جدید از دو هزار آمریکایی‌ بزرگسال، تقریباً نیمی از آنها اذعان داشتند که برنامه صبحگاهی آنها در تابستان طولانی ‌تر است به این معنا که صبح ها سخت تر از خواب بیدار شده و از رختخواب خارج می شوند. 

این نظرسنجی نشان می ‌دهد ۴۹ درصد از افراد در تابستان، صبح خود را کند آغاز می‌ کنند. آنها ترجیح می دهند دیرتر از رختخواب بلند شوند. در حالی که ۵۶ درصد از شرکت کنندگان از تابستان به عنوان فصلی یاد می کنند که در آن بیشترین تغییرات را در برنامه روزانه خود انجام می دهند.

این تغییرات معمولاً تغییر استفاده از لباس‌ های خنک تر و سبک تر (۴۱ درصد)، گذراندن زمان بیشتر در خارج از منزل (۳۹ درصد) و خوردن بستنی بیشتر (۳۶ درصد) را شامل می‌ شود. در واقع، حدود دو سوم یا ۶۵ درصد اذعان می کنند که وقتی می توانند دسرها و میان وعده های مورد علاقه خود را بیشتر میل کنند، خوشحال تر هستند.

قابل توجه است این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که تابستان فقط بر زمان‌ های معمول تأثیر نمی ‌گذارد بلکه بر مراقبت از خود نیز تأثیر گذار است. در طول تابستان، ۴۲ درصد با استفاده منظم از کرم‌ های ضد آفتاب و مرطوب‌ کننده از پوست خود مراقبت می‌ کنند و ۴۱ درصد از خوراکی های تابستانی مانند بستنی لذت می ‌برند. در واقع، ۵۹ درصد از پاسخ ‌دهندگان هر روز به دنبال راه‌ هایی هستند که لذت ببرند. به گزارش سیناپرس، آنها تلاش می کنند با خوردن دسر یا میان‌ وعده مورد علاقه‌ اشان (۵۲ درصد)، هیچ کاری انجام ندهند (۴۴ درصد)، و گذراندن وقت به تنهایی (۴۴ درصد) از زندگی و تابستانشان لذت ببرند.

بیش از نیمی از نظرها (۵۴ درصد) نشان می دهد که درمان خود در تابستان دشوارتر از دیگر فصل ها است و حدود ۳۴ درصد احساس می کنند که معمولا زمانی برای این کار ندارند، و ۴۰ درصد از آنها به دلیل وجود قند در بیشتر خوراکی های مورد علاقه اشان از رسیدگی به این مسئله منصرف می شوند چرا که اینگونه خوراکی ها از جمله دسرها بهترین خوراکی ها برای ۵۲ درصد از پاسخ دهندگان به حساب می آیند.  

نتایج نشان می دهد ۶۳ درصد از مردم می ‌خواهند بیشتر از آنچه واقعاً انجام می ‌دهند با خود رفتار کرده یا برای خود انجام دهند. مردم تمام تلاش خود را می کنند تا از غذای خود محافظت کنند و ۳۶ درصد اعتراف کرده اند که تنقلات را از سایر اعضای خانواده یا مهمانان خود پنهان می کنند.

به گزارش سیناپرس، راه ‌های دیگری که پاسخ‌ دهندگان اعلام کردند در تابستان برای لذت بردن بیشتر آن را انجام می دهند تماشای تلویزیون (۴۲ درصد)، گوش دادن به موسیقی (۴۱ درصد) و نوشیدن نوشیدنی مورد علاقه خود (۳۷ درصد) است. 

مترجم: رضوان خندان
منبع: studyfinds

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل