نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خشونت سیاسی روند هشدار دهنده ای را طی می کند

به گزارش سیناپرس، این نظرسنجی اولین مورد از نوع خود است که تمایل شخصی شرکت کنندگان به مشارکت در سناریوهای خشونت سیاسی خاص را بررسی می کند.

گارن وینتموت (Garen Wintemute) پژوهشگر ارشد این مطالعه گفت: ما انتظار داشتیم یافته ‌ها نگران ‌کننده باشند، اما این یافته ‌ها از بدترین انتظارات ما فراتر رفت.

وینتموت که پزشک بخش اورژانس و مدیر برنامه تحقیقاتی پیشگیری از خشونت و مرکز تحقیقات خشونت با سلاح گرم کالیفرنیا است، در ادامه افزود: سؤالات نظرسنجی بر سه حوزه متمرکز بود: باورهای مربوط به دموکراسی و پتانسیل خشونت در ایالات متحده، باورهای مربوط به جامعه و نهادهای آمریکایی و حمایت و تمایل به مشارکت در خشونت، از جمله خشونت سیاسی. 

وی در ادامه به برخی از یافته های کلیدی از افراد مورد بررسی اشاره کرد که طی آن ۶۷.۲ درصد معتقدند که یک تهدید جدی برای دموکراسی وجود دارد و ۱۸.۷ درصد به شدت موافق بودند که خشونت یا زور برای حفاظت از دموکراسی آمریکایی مورد نیاز است. جالب اینجاست که طبق این آمار، ۲۰.۵ درصد فکر می کنند که خشونت سیاسی حداقل گاهی اوقات قابل توجیه است.

در میان شرکت‌ کنندگانی که خشونت سیاسی را حداقل گاهی برای دستیابی به یک هدف خاص موجه می ‌دانستند، ۱۲.۲ درصد مایل به ارتکاب خشونت سیاسی برای تهدید یا ارعاب یک فرد، ۱۰.۴ درصد برای مجروح کردن یک فرد و ۷.۱  درصد برای کشتن یک شخص بودند.

در میان تمام شرکت‌ کنندگان، تقریباً از هر ۵ نفر ۱ نفر فکر می ‌کرد که حداقل ظرف چند سال آینده به اسلحه مسلح خواهد شد و چهار درصد فکر می کردند که حداقل تا حدودی محتمل است که با اسلحه به کسی شلیک کنند.

محققان خاطرنشان می کنند: یافته ها حاکی از ادامه سطح بالای بیگانگی و بی اعتمادی به جامعه دموکراتیک آمریکا و نهادهای آن است. اقلیت های قابل توجهی از جمعیت خشونت طلب، از جمله خشونت کشنده را برای دستیابی به اهداف سیاسی تأیید می کنند. محققان معتقدند تلاش ‌های پیشگیری از خشونت مبتنی بر شواهد باید به سرعت انجام شود. 

به گزارش سیناپرس، وینتموت در پایان خاطرنشان می کند که اکثریت بزرگی از کسانی که خشونت سیاسی را تایید کردند، تمایلی به توسل به خشونت نداشتند. او گفت: چالش اکنون برای آن اکثریت بزرگ این است که تهدید ناشی از اشخاصی را که مایل به درگیر شدن در خشونت سیاسی هستند، بشناسند و به آن پاسخ کافی بدهند.

شرح کامل این پژوهش و یافته های آن در آخرین شماره مجله تخصصی آنلاین  medRXiv.org منتشر شده است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل