نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شرکت‌ های کوچک فناوری عامل پیوند دانشگاه و صنعت باشند

 نشست هم‌اندیشی سند تحول و تعالی فناوری، نوآوری و کارآفرینی با حضور معاونان، روسای دانشکده‌ها، مدیران حوزه‌های فناوری و پژوهش و اساتید حوزه‌های مختلف واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

در این جلسه که به همت معاونت فناوری و نوآوری این واحد برگزار شد، داوود ثمری برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی سند تحول و تعالی دانشگاه را با تاکید بر راه‌کنش‌ها و اقدامات کلان در حوزه فناوری و نوآوری در راستای ارتقای قابلیت پاسخگویی و حل مسئله و توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی تبیین کرد.

معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر نقش و جایگاه توسعه فناوری و نوآوری در دانشگاه، به مسئله مهم ترویج و توسعه کارآفرینی پرداخت و گفت: در کشورهای پیشرفته دانشگاه و صنعت توامان رشد و تکامل پیدا می‌کنند و حیات آنها وابسته به یکدیگر است. همچنین نوآوری، ضامن حیات و پویایی صنعت است که حاصل پژوهش‌های مستمر و هدف‌دار در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است.

وی با بیان این که با تلاش‌های گسترده در طول سالیان گذشته برای ایجاد رابطه سازنده میان صنعت و دانشگاه، نتایج چشمگیری در این حوزه به دست نیامده است، افزود: در این میان شرکت‌های کوچک فناوری می‌توانند به عنوان عامل پیوند دانشگاه و صنعت عمل کنند و رسالت تکمیل حلقه‌های تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها و انتقال و انتشار آن‌ها در صنعت را بر عهده گیرند.

 ثمری در این نشست با اشاره به راه‌کنش‌های توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی، برنامه‌های عملیاتی و اقدامات مناسب در حوزه دانشکده‌های مختلف این واحد را بیان کرد.

 حاضران در جلسه به ارایه نقطه نظرات خود در خصوص سند پرداختند و مقرر شد سهم دانشکده‌ها در اقدامات مورد نظر در سند فناوری، نوآوری و کارآفرینی واحد علوم و تحقیقات مدنظر قرار گیرد و اکوسیستم فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات متناسب با سند تحول و تعالی دانشگاه، طراحی و تمام فعالیت‌ها مرتبط با طرح آمایش واحد اجرا شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل