لونا ۲۵ سال آینده به ماه می رود

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی روسیه اعلام کرد: ماموریت لونا ۲۵ به ماه، احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۳ به تعویق خواهد افتاد. در توضیح این تاخیر اعلام شده است که آزمایش‌ های جدید دستگاه فرود نرم این ماه نورد نشان داد که این موشک قادر نیست الزامات مورد نیاز و استانداردهای لازم را برآورده کند.

به گفته منابع رسمی در آژانس فضایی روسیه، سنسور سرعت و فاصله داپلر ساخته شده توسط Vega Concern، در ماه می و ژوئن آزمایش شده و متاسفانه این سیستم ها از نظر دقت اندازه گیری عملکرد ضعیفی داشتند.

گفتنی است،دقت فعلی ۸۰ درصد احتمال فرود موفقیت آمیز را می دهد در حالی که مشخصات مورد نظر احتمال بالاتری را می طلبد، به این معنی که یا دستگاه یا نقشه فرود باید دوباره ارزیابی شود. بر این اساس اعلام شد به منظور اجرای هر یک از گزینه ‌ها، تاخیر در پرتاب حداقل تا سال ۲۰۲۳ لازم است.

به گزارش سیناپرس، هنوز هیچ تصمیم نهایی برای به تعویق انداختن راه اندازی و پرتاب این ماه نورد روسی وجود ندارد. البته سایر بخش های ماموریت لونا ۲۵ بدون مشکل بوده و خوشبختانه تجهیزات تحقیقاتی آزمایشات را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.

به گزارش سیناپرس، در خاتمه گفتنی است آژانس فضایی روسیه از اظهار نظر در مورد دستگاه فرود لونا ۲۵ خودداری کرده و گفت که پرتاب آن هنوز برای مدتی قبل از پایان سپتامبر امسال برنامه ریزی شده بود. این فضاپیما برای تحقیقات در قطب جنوب ماه طراحی شده است و قرار است در دهانه بوگوسلاوسکی فرود بیاید.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا