نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هفتمین دوره مسابقات چالش‌های فناوری اطلاعات برگزار شد

هفتمین دوره مسابقات چالش‌های فناوری اطلاعات کشور با عنوان «ICT Challenge ۷» توسط گروه Sharif ICT  طراحی و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امروز آغاز شده و تا فردا ۲۴ تیرماه به صورت حضوری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، با تمرکز بر زبان‌های برنامه‌نویسی پرطرفدار و کاربردی ادامه دارد.

حمیدرضا ربیعی رییس مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف و دبیر کل رویداد در مراسم آغاز بکار این مسابقه افزود: هدف از برگزاری این رویداد مجموعه مسابقاتی در راستای شناسایی برنامه نویسان و تیم‌های توانمند، مستعد، در کسب و کارهای مبتنی بر ICT و اتصال آنها به بازار کار و صنعت است.

وی بیان کرد:‌ شرکت کنندگان در این مسابقات بدون هیچ محدودیتی در رشته تحصیلی و دانشگاه، سن، جنسیت در این رویداد شرکت کرده اند، در این دوره ۷۵ تیم از کل کشور در تیم های ۲ و ۴ نفره و در مجموع ۲۵۰ شرکت کننده حضور دارند و توانایی‌های خود را در حل چالش‌های موجود در حوزه فناوری اطلاعات کشور به مسابقه خواهند گذاشت.

ربیعی ادامه داد: این رویداد فقط یک مسابقه نیست، بلکه محیطی برای آموزش شرکت کنندگان در مسابقه به صورت عملی و با مواجهه با چالش‌های واقعی فراهم می‌آورد.

رییس مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف و دبیر کل رویداد با بیان اینکه شما جوانان و نوجوانان ارزشمندترین ثروت جامعه هستید اظهار داشت: امیدوارم بستر برای استفاده از استعدادهای شما فراهم باشد تا شما استعدادهایتان را در جهت حل مسائل کشور بکار ببرید.

ربیعی گفت: مسابقات چالش‌های فناوری اطلاعات کشور (ICT Challenge) هر ساله برگزار می‌شود و در هر کدام از این مسابقات چندین چالش خاص در حوزه ICT مورد هدف قرار گرفته و یک مسابقه برای حل این چالش برگزار می‌شود. برای انتخاب چالش‌های مسابقه، کمیته فنی که مجموعه‌ای از شرکت‌های بزرگ و فعال در حوزه فناوری اطلاعات هستند تشکیل شده است، اعضای این کمیته چالش‌ها و مسائل مد نظر خود را جهت ارائه در مسابقه مطرح کرده اند، با توجه به چالش‌های انتخاب شده، افراد فعال در حوزه مورد نظر، افراد مستعد و دارای ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در راستای حل چالش مطرح شده جهت شرکت در رویداد شناسایی و دعوت شده اند.

وی افزود: این دوره از مسابقات طی دو روز برگزار می‌شود؛ روز اول مسابقات مخصوص بررسی توانایی حل مساله شرکت کنندگان و روز دوم مخصوص اجرای مراحل داوری و اختتامیه مسابقات است، همچنین افراد برتر در اختتامیه رویداد معرفی و جوایز خود را دریافت خواهند کرد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل