نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت سیستم تهویه هوا برای لباس های هزمت

به گزارش سیناپرس به نقل از south china morning post، گروه MBO سازنده لوازمی مانند تهویه مطبوع و یخچال است که در منطقه «گوانگدونگ» واقع شده و هفته گذشته محصولی را به بازار عرضه کرده است که در لباس های هزمت نیروهای پلیس، کارگران و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. 

این دستگاه پوشیدنی که از فناوری های هوشمند در آن استفاده شده، وزنی معادل 3 کیلوگرم دارد که همراه با جلیقه خنک کننده و یک سیستم تهویه هواست. این دستگاه قادر است دما را در محدوده 16 تا 25 درجه سانتی گراد تنظیم کرده و پس از شارژ کامل به مدت 3 ساعت کار کند. 

معمولا کارگران اماکن حساس در دوران کرونا، مأموران تعمیر و نگهداری برق و نیروهایی که با مواد شیمیایی ارتباط دارند مأموران ترافیکی لباس های خاصی به تن می کنند که آنها را در برابر عوامل پرخطر محافظت می کند. به گزارش سیناپرس، این لباس ها از الیاف محکمی تهیه می شوند که تبادل هوا به خوبی در آنها انجام نمی شود و از این رو، به ویژه در فصول گرم سال باعث تعریق و گرمای شدید در بدن افراد می شود. 

قیمت هر یک از این لباس های مجهز به این دستگاه هوشمند در حالت پیشرفته حدود 2000 دلار قیمت دارد. محققان این گروه، تحقیقات خود را روی سیستم های پوشیدنی تهویه هوا در سال 2016 آغاز کردند و نخستین نمونه از آن را در سال 2017 رونمایی کردند. سونی در ژاپن دستگاه هوشمند تهویه هوای خود را در سال 2019 رونمایی کرد. 

رواج استفاده از لباس های محافظ در برابر ویروس در دوران کرونا، میزان استقبال و تقاضا برای این دستگاه های خنک کننده کوچک را افزایش داد. به گزارش سیناپرس، گروه MBO حدود 82 میلیون دلار روی ساخت پایگاه تولید محصولات پوشیدنی سرمایه گذاری کرده است که قرار است میزان تولید سالانه آن از سال 2023 به یک میلیون واحد افزایش یابد.

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل