نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دریچه ای به سمت درمان یا پیشگیری از آریتمی های شدید قلبی

به گزارش سیناپرس، احتمال بروز آریتمی (ریتم نامنظم قلب) در بزرگسالان دارای متابولیسم غیرطبیعی قلب سه برابر بیشتر است و از تکنیک های MRI می توان برای تشخیص این بیماری و پیش بینی مرگ ناگهانی قلبی (SCD) در آینده استفاده کرد. 

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز گفته اند، ما معتقدیم این اولین باری است که ارتباط اختلال در متابولیسم قلبی در افراد با افزایش خطر آریتمی های تهدید کننده یا مرگ ناگهانی قلبی بررسی می شود.به گزارش سیناپرس، این مطالعه می تواند دریچه ای را برای یک رویکرد کاملاً جدید باز کند، یک رویکرد متابولیک برای درمان یا پیشگیری از آریتمی های شدید.

در حال حاضر، یک دستگاه دفیبریلاتور قلبی قابل کاشت (ICD) – یک دستگاه کوچک با باتری که در قفسه سینه قرار می گیرد تا ریتم های نامنظم قلب را شناسایی و متوقف کند – ابزار اصلی برای جلوگیری از SCD در بیماران پرخطر است. این دستگاه به طور مداوم ریتم قلب را کنترل می کند و در صورت نیاز، شوک الکتریکی را برای بازگرداندن ریتم منظم قلب ارسال می کند. 

محققان اضافه کرده اند، برای جلوگیری از مرگ ناگهانی قلبی در افراد، نیاز به رویکردهای غیرتهاجمی برای ارزیابی بهتر خطر برای افرادی که به ICD نیاز دارند یا ندارند، وجود دارد.به گزارش سیناپرس،  تیم تحقیقاتی، سطوح آدنوزین تری فسفات (ATP)، منبع انرژی شیمیایی سلولی اولیه، را قبل از دریافت ICD، در قلب 46 نفر برای پیشگیری اولیه اندازه ‌گیری کرد.

به گزارش سیناپرس، سطوح ATP قلبی بر روی اسکنرهای تصویربرداری تشدید مغناطیسی بالینی (MRI) با استفاده از روش طیف ‌سنجی تشدید مغناطیسی (MRS)، اندازه ‌گیری شد تا مشخص شود کدام بیماران به متابولیسم ATP غیر طبیعی مبتلا هستند. 

نتایج نشان داد که افراد با سطوح پایین ATP قلبی (متابولیسم مختل) در مقایسه با افرادی که متابولیسم ATP طبیعی داشتند، سه برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناگهانی قلبی بودند. 

محققان اظهار داشته اند: حدودا 80 درصد از افرادی که سطح ATP قلبی نرمال داشتند، طی 10 سال در طول دوره مطالعه هرگز به ICD نیاز پیدا نکردند. 

یافته های این مطالعه می توانند رویکردهای فعلی را تکمیل کرده و پیش بینی های بهتری برای تعیین این مساله که چه افرادی به احتمال زیاد به ICD نیاز خواهند داشت ارائه دهند. با این حال، مطالعات بیشتری برای ارزیابی جمعیت های مختلف و بزرگتر مورد نیاز است. به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی فوق در مجله JCI Insight منتشر شده اند.

ترجمه: سنا دلفیه

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل