نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

املش  از زیستگاه های امن پلنگ در ایران 

 تورج صادقی در جمع خبرنگاران گفت: مامورين يگان حفاظت محيط زيست شهرستان موفق به تصويربرداری از پلنگ نر توسط دوربین تله ای در ارتفاعات این شهرستان  گرديدند.

وی افزود: اين چندمین  بار است كه مامورين يگان حفاظت موفق به فيلمبرداري از پلنگ در اين منطقه شده اند و گزارشات مكرر مردمي و مامورين  اجرايي ما از مشاهده پلنگ در منطقه حاكي از آن است  كه اين منطقه  مامن و زيستگاه فوق العاده مناسبی براي اين گونه نادر و در كشور است.

وی خاطرنشان کرد: تنوع گیاهی و جانوری منحصر به فرد ، وجود دره های عميق در اين منطقه بهترين شرايط را براي زيست گونه های جانوری نظير پلنگ، شوکا ، خرس قهوه ای ، گربه جنگلی ، گراز و ساير جانداران فراهم نموده است كه به جرات می توان گفت در كشور بی نظير است.

تورج صادقی اظهار داشت :املش با دارا بودن جنگل انبوه و بخشی کوهستانی  دارای تنوع زیستی بالایی است که در سال جدید با ثبت گونه های پلنگ،گرگ،گربه جنگلی،روباه معمولی ،شوکا و … توانست بار دیگر گونه های منحصر به فردی از محیط زیست را به تصویر بکشد.

وی گفت : شهرستان املش فاقد مناطق  چهارگانه سازمان  است و  باتوجه به دارا بودن زیست بوم های منحصر با تنوع زیستی بالا  نیاز شهرستان به این امر را می طلبد .

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل