نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برای کیفیت بیشتر، آهسته بنویسید

به گزارش سیناپرس، محققان طی مطالعات خود دریافتند الزام به تایپ کردن آهسته تر می تواند کیفیت نوشتار شما را بهبود بخشد. در این مطالعات مشخص شد افرادی که تنها با یک دست تایپ می ‌کردند، مقالاتی با کیفیت بالاتر تولید کردند. 

سردان مدیمورک، نویسنده اصلی این مطالعه، در رابطه با موضوع فوق گفت: تایپ کردن می تواند خیلی روان یا خیلی سریع باشد و در واقع سرعت نوشتاری می تواند روند نوشتن را مختل کند.  از منظر روان شناسی، به نظر می رسد آنچه می نویسیم محصول تعامل بین افکار ما و ابزارهایی است که برای بیان آنها استفاده می کنیم. معمولا افرادی که سریع تایپ می کنند از اولین کلمه ای که به ذهنشان خطور می کند استفاده کرده و به سراغ کلمات بعدی می روند.

در این میان مشخص شد کاهش سرعت نوشتار به ذهن فرصت بیشتری برای یافتن کلمه مناسب می دهد. به همین دلیل است که مجبور کردن خود برای کاهش سرعت، پیچیدگی واژگان مورد استفاده را بهبود می بخشد.

پروفسور ایوان اف. ریسکو، پژوهشگر ارشد این پروژه در رابطه با مساله فوق گفت: این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد وقتی در تایپ کردن افراد دخالت می کنید، نوشته آنها بهتر می شود. وی در این رابطه تاکید کرد ما نمی ‌گوییم که دانشجویان باید مقاله‌ های خود را با یک دست بنویسند، اما نتایج ما نشان می ‌دهد که سریع نوشتن می‌تواند اشکالاتی در پی داشته باشد.

به گزارش سیناپرس، به باور متخصصین، مساله فوق باید جدی در نظر گرفته شود زیرا ابزارهای نوشتن جدید همچنان در حال ظهور هستند که این موضوع به ما اجازه می دهند افکار خود را سریعتر و بهتر به نوشتار تبدیل کنیم.

محققان فکر می‌ کنند که کند کردن سرعت نوشتن شما می ‌تواند به کیفیت نوشتار کمک کند فارغ از اینکه از چه روش ورودی و نوشتن استفاده می ‌شود.
گفتنی است همین ترفند می تواند برای افرادی که از قلم و کاغذ یا فناوری ها حتی گفتار به متن استفاده می کنند سودمند باشد. با این حال، دانستن این موضوع نیز مهم است که کاهش بیش از حد سرعت نوشتن  می تواند مضر باشد.  شرح کامل این  مطالعه در مجله تخصصی بریتانیایی روانشناسی (British Journal of Psychology) منتشر شده است.

مترجم: فاطمه کردی
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل