نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شارژرهای بی سیم چگونه عمل می کنند؟

به گزارش سیناپرس، استفاده از شارژر های سیمی به دلیل اندازه، گره خوردن سیم و خراب شدن سوکت های آن همواره با مشکلاتی مواجه بوده و در این میان پس از دهه‌ ها مبارزه با سیم‌ های درهم تنیده شده، این که بتوانید دستگاه خود را روی پد شارژ بیاندازید، یک تغییر بسیار بزرگ به شمار می رود. در این میان بسیاری از افراد این سوال را مطرح می کنند که این شارژر های بی سیم چگونه عمل می کنند؟

در پاسخ به این سوال باید توجه داشت که الکترون ها ذرات زیراتمی هوشمندی هستند. اگر آنها را در امتداد یک سیم قرار دهید ،برق خواهید داشت. اگر سیم پیچ را بپیچانید ، میدان مغناطیسی دریافت می کنید و در واقع با این ویژگی است که موتورهای الکتریکی قدرت خود را دریافت می کنند. 

اگر بخواهیم به زبان ساده عملکرد این سیستم را توضیح دهیم، کافی است تا تصور کنید سیم پیچی را نزدیک سیم پیچ دیگری با یک هسته آهنی مشترک قرار دهید تا انرژی مغناطیسی را هدایت کرده و  در نتیجه برق در سیم پیچ دوم القا می شود. به این ترتیب ترانسفورماتورها ولتاژ را تغییر می دهند.

به گزارش سیناپرس، در این شرایط اگر شما الکترون ها را از طریق سیم پیچ عبور دهید، می توانید سیم پیچ دیگر را کمی دورتر از هم جدا کنید و این شرایط به شما امکان می دهد امیتر را در یک پد شارژ قرار داده و آنتن گیرنده را در تلفن همراه وارد کنید.

در این حالت اگر گوشی را در محدوده‌ برد مغناطیسی فوق قرار دهید تا در سیم پیچ آن الکتریسیته ایجاد شود، باتری گوشی شما شروع به شارژ شدن می کند زیرا در این میدان مغناطیسی، سلول های باتری توسط پالس ‌های الکترومغناطیسی منتشر شده از پد شارژ تحریک شده و شارژ می ‌شود.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: sciencefocus
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل