نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ابداع فناوری نوین دفع زباله در فضا

به گزارش سیناپرس، به تازگی سیستم جدید دفع زباله ای توسط نانو راکز (Nanoracks) طراحی شده است و در آن  از Bishop Airlock در ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شود.

این سیستم دفع زباله اخیراً با همکاری مرکز فضایی جانسون ناسا آزمایش شده است. چیزی که سیستم جدید دفع زباله ایستگاه بین المللی فضایی را بسیار جالب و نبوغ آمیز می کند، سادگی محض آن است.

در حالی که این سیستم به فناوری باورنکردنی متکی است، ایده اصلی آن به سادگی پرتاب یک کیسه زباله از پنجره است.
گفتنی است نانوراکز این سیستم را با همکاری مرکز فضایی جانسون ناسا طراحی کرد. بر اساس آزمایش ‌ها، به نظر می ‌رسد که نسبت به مدل فعلی برای حذف زباله در ایستگاه فضایی بین‌المللی کارآمدتر و پایدارتر باشد.به گزارش سیناپرس،  در حال حاضر، فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی باید زباله‌ های خود را جمع کرده و منتظر رسیدن وسیله نقلیه ترابری Cygnus باشند.

هنگامی که Cygnus به ایستگاه فضایی رسید، زباله های بسته بندی شده را دریافت کرده و سپس فضاپیمای کوچک از ایستگاه فضایی بین‌المللی آزاد شده وبه وی اجازه داده می ‌شود تا با ورود مجدد به جو زمین بسوزد. مدل فعلی دفع زباله ایستگاه بین المللی فضایی به نوعی طراحی شده است که زباله های تولید شده تا ماه ها  در این ایستگاه جمع می شود.

به گزارش سیناپرس، با سیستم جدید دفع زباله ، فضانوردان می ‌توانند زباله‌های خود را جمع ‌آوری کرده و در Bishop Airlock ذخیره کنند تا زمانی که کیسه زباله ویژه این مرکز پر شود. این کیسه می تواند تا حدود ۶۰۰ پوند زباله را در خود جای دهد. پس از پر شدن، کیسه در جو پرتاب می شود تا بسوزد.

به باور کارشناسان، این یک سیستم جالب است و می تواند به کارآمد تر کردن عملیات تجاری مدار پایین زمین در دراز مدت کمک کند.

 کوپر رید، مدیر برنامه Bishop Airlock در Nanoracks می گوید که دفع زباله در ایستگاه بین المللی فضایی، یک چالش طولانی مدت است. فضانوردان در ایستگاه فضایی بین ‌المللی می ‌توانند تا ۲۵۰۰ کیلوگرم زباله در سال تولید کنند. 

به گزارش سیناپرس، به این ترتیب، آزمایش سیستم جدید دفع زباله در ایستگاه بین المللی فضایی در حال حاضر برای کمک به رفع هرگونه پیچیدگی حیاتی است. پس از تکمیل، روش کار آمدتر می تواند به فضانوردان کمک کند در ایستگاه های تمیزتر و کارآمد تر زندگی کنند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: bgr
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل