تسلا دیگر بزرگ ترین تولیدکننده خودروهای برقی نیست

به گزارش سیناپرس به نقل از axios، خبرهایی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد کمپانی خودروسازی چینی BYD که «وارن بافت»، تاجر و سرمایه گذار آمریکایی از آن حمایت می کند، کمپانی تسلا را که بزرگ ترین تولیدکننده خودروهای برقی در دنیا بود، پشت سر گذاشت. 

طبق جدیدترین آماری که از شرکت چینی خودروسازی BYD منتشر شده، این کمپانی در 6 ماهه نخست سال 2022 حدود 638157 خودروی برقی یا هیبریدی فروخته است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور سالانه حدود 325 درصد افزایش نشان می دهد. 

این کمپانی تنها در ماه ژوئن موفق به فروش 133762 خودروی برقی یا هیبریدی شده است. به گزارش سیناپرس، کمپانی BYD در دو ماهه نخست سال 2022، حدود 323519 خودروی برقی با شارژ باتری و 314638 خودروی هیبریدی به فروش رسانده است. 

از سوی دیگر، طبق آمارهای به دست آمده از اولین و دومین گزارش ها از کمپانی تسلا در سه ماهه اول و دوم، در مجموع 564743 خودروی برقی را در 6 ماهه اول سال تحول داده است. تسلا در این گزارش ها اعلام کرده است که در طول سال ها با چالش زنجیره تأمین و تعطیلی کارخانه ها دست و پنجه نرم کرده است. 

سهام کمپانی BYDبه دنبال افزایش فروش این شرکت، از ژانویه قریب 36 درصد افزایش یافته و این شرکت توانسته از تعطیلی کارخانه های خود به دنبال تعطیلی های ناشی ازه مه گیری کرونا جلوگیری کند. به گزارش سیناپرس، اما کمپانی تسلا به دلیل شیوع همه گیری کرونا که اوایل امسال در شهر شانگهای رخ داد، مجبور به تعطیلی موقت کارخانه خط تولید خودروهای برقی خود در شانگهای شد و همین امر، این کمپانی را از صدر برترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان پایین آورده است.

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا