نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

طراحی نخستین پیست مسابقه اتوموبیلرانی ویژه خودروهای الکتریکی

به گزارش سیناپرس، جاناتان پالمر، کارآفرین حوزه اتومبیل ‌رانی و ستاره سابق فرمول ۱، از برنامه ‌های خود برای افتتاح اولین پیست رانندگی و مسابقه  ویژه خودروهای الکتریکی و منطبق با محیط زیست در یک پایگاه نیروی هوایی متروکه به مساحت ۱۳۰۰ هکتار رونمایی کرد.

این سایت، در نزدیکی Laon در شمال شرقی فرانسه، به طور کامل با انرژی تجدیدپذیر تولید شده و انرژی خودروها نیز از یک پارک خورشیدی عظیم که در نزدیکی این محل ساخته می شود، تامین خواهد شد. 

بر این اساس اعلام شد شرکت Palmer's MotorSport Vision (MSV)، اپراتور پیشرو در مسابقات اتومبیلرانی در بریتانیا، فرودگاه سابق نیروی هوایی فرانسه و ایالات متحده را در سال ۲۰۱۵ خریداری کرده و یک مدار ۵ مایلی، پرسرعت و  مناسب برای خودروهای الکتریکی تاسیس کرده است.  گفته می شود که این مسیر اتوموبیل رانی ویژه خودروهای برقی، سریع ترین و طولانی ترین مدار در نوع خود در اروپا خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، در ابتدا قرار بود این محل یک پیست عادی اتوموبیل رانی باشد اما، وقفه‌ های ناشی از همه‌ گیری کووید، به‌علاوه هزینه‌ های فزاینده و تغییر سریع از سوخت فسیلی به انرژی الکتریکی، منجر به تغییر اساسی به یک مدار کوتاه‌ تر و سازگار با خودروهای الکتریکی شد.

پالمر با اشتیاق در این رابطه گفت: این یک پروژه جدید برای دنیای جدید است. ما معتقدیم که فرصتی عالی برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در موتوراسپرت سبز داریم.

در سال 2015، نگرانی بسیار کمتری در مورد تغییرات آب و هوایی وجود داشت، اما موضوع فوق اکنون یک مسئله مهم است. وقتی متوجه شدیم پروژه قبلی ما دیگر بهینه نیست، به این نتیجه رسیدیم که وقت آن رسیده است که فکری تازه و جانبی داشته باشیم. 

به گزارش سیناپرس، این پیست جدید دارای یک مدار کوچکتر و دو مایلی خواهد بود که با دقت طراحی شده است تا مناسب خودروهای برقی باشد، اما این مسیر همچنان برای خودروهای معمولی با موتور ICE که پالمر می خواهد به جذب آنها ادامه دهد، مناسب است.

پالمر امیدوار است این مسیر که حدود دو ساعت در جنوب شرقی کاله قرار دارد، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به خود جذب کند.

گفتنی است پالمر با کسب تاییدیه محلی، اکنون سلول های فتوولتائیک مورد نیاز خود را برای تولید برق ۳۵۰ مگاواتی در سایت تامین می کند.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل