نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گسترش نگران کننده آبله میمونی در جهان

به گزارش سیناپرس، اداره بهداشت عمومی کنتیکت اعلام کرد اولین مورد آبله میمون در مردی ۴۰ ساله از شهرستان نیوهیون تشخیص داده شد. این بیمار که در بیمارستان بستری نشده است، در شرایط ایزوله است و هیچ اطلاعات بیشتری در مورد این مرد در اختیار عموم قرار نخواهد گرفت.

مانیشا جوتانی، کمیسر بهداشت ایالتی در این رابطه طی بیانیه ای گفت: ایالات متحده در حال حاضر شیوع آبله میمونی را تجربه می کند و احتمالاً در هفته های آینده موارد بیشتری وجود خواهد داشت.

مقامات بهداشتی در نیوجرسی نیز روز سه ‌شنبه گفتند که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده اولین آلودگی به این ویروس را در شهرستان کامدن تایید کرده است.

در پی شیوع این بیماری و نگرانی گسترده از خطرات آبله میمونی، پاسکال نواکو، افسر بهداشت شهرستان کامدن و هماهنگ کننده بهداشت عمومی در بیانیه ای گفت: متاسفانه آبله میمون زمانی قابل کنترل است که برای علائم به دنبال مراقبت فوری باشد. به همین دلیل تمامی کسانی که علائم مشکوک را ملاحظه می کنند باید به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و معاینه شوند. ما همه مردم را تشویق می کنیم که مراقب باشند و علائم این بیماری را جدی بگیرند.

به گزارش سیناپرس، آبله میمونی که در چندین کشور غرب آفریقا بومی است، برای اولین بار در اواسط ماه مه در میان شیوع فعلی در مردی از ماساچوست تشخیص داده شد. از آن زمان، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده تا اواسط روز سه شنبه ۵۶۰ عفونت را در ۳۴ ایالت این کشور تأیید کرده است و به این ترتیب آبله میمونی در حال تبدیل شدن به یک بحران عمومی است.

بر اساس گزارش های رسمی، تعداد عفونت ها در یک هفته که ۳۰۶ عفونت وجود داشت تقریباً دو برابر شده است. ایالات متحده هفته گذشته تلاش هایی را برای افزایش در دسترس بودن واکسن ها و آزمایش آبله میمون ها اعلام کرد.

به گزارش سیناپرس، شیوع آبله میمونی در ایالات متحده در حالی رخ می دهد که مقامات بهداشتی در اروپا نیز با شرایطی مشابه مواجه شده و این بیماری در اروپا نیز در حال پیشروی است.

بر اساس گزارش وضعیت سازمان جهانی بهداشت در اواخر ماه گذشته، ۳۴۱۳ مورد تایید شده آزمایشگاهی و یک مورد مرگ از ۵۰ کشور به مقامات این سازمان گزارش شده است.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: upi
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل