نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بیشتر مردم در شرایط قلبی نامساعد هستند

به گزارش سیناپرس، محققان دانشگاه تافتز می گویند پنج مولفه کلیدی برای سلامت وجود دارد که عبارتند از: فشار خون، قند خون، کلسترول خون، چاقی (اضافه وزن یا چاقی) و وجود یا عدم وجود بیماری قلبی عروقی.

تحقیقات جدید پژوهشگران با استفاده از اطلاعات تقریباً ۵۵ هزار نفر فرد بالای ۲۰ سال، نشان می‌ دهد که تنها 6.8 درصد از بزرگسالان آمریکایی در سال ۲۰۱۸ به سطوح مطلوب سلامت در هر پنج دسته رسیده‌اند. علاوه بر این، مطالعه فوق نشان داد که سلامت عمومی مردم طی ۲۰ سال گذشته در حال کاهش شدید بوده است. 

در سال ۱۹۹۹، از هر سه بزرگسال، یک نفر دارای سطوح سالم چاقی بود، به این معنی که وزن سالمی داشته و هیچ نوع اضافه و وزن و چاقی نداشتند. تا سال ۲۰۱۸، این تعداد به یک نفر از هر چهار آمریکایی کاهش یافت. از سوی دیگر در سال ۱۹۹۹، سه نفر از هر پنج نفر بدون دیابت و پیش دیابت بودند. با این حال، تا سال ۲۰۱۸، بیش از ۶ نفر از هر ۱۰ بزرگسال یکی از این شرایط را داشتند!

مگان اوهرن، پژوهشگر دانشکده علوم تغذیه فریدمن در این رابطه می گوید: این اعداد قابل توجه هستند. این که در ایالات متحده، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان، کمتر از ۱ نفر از هر ۱۵ بزرگسال دارای سلامت قلبی متابولیک مطلوبی هستند، عمیقاً مشکل ‌ساز است. ما به بازنگری کامل در سیستم مراقبت های بهداشتی، سیستم غذایی و محیط ساخته شده خود نیاز داریم، زیرا این یک بحران برای همه است، نه فقط برای یک قشر خاص از جمعیت.

به گزارش سیناپرس، این تیم مطالعاتی به جای اینکه فقط به دنبال نشانه های بیماری باشند، مطالعه خود را بر روی نشانه های سلامت متابولیک خوب، متوسط و ضعیف متمرکز کردند.

محققان همچنین شکاف‌های بهداشتی بزرگی را بین بزرگسالان از جنس‌ ها، سنین، پیشینه‌ های قومی و سطوح تحصیلات مختلف پیدا کردند. به طور خاص، این مطالعه نشان داد که افرادی که تحصیلات کمتری دارند، نیمی از آن‌ها در اوج سلامت قلبی متابولیک هستند.

داریوش مظفریان، نویسنده ارشد این ماطلعه و مدیر دانشکده علوم تغذیه فریدمن، در رابطه با موضوع فوق می گوید: این واقعا مشکل ساز است. عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت مانند امنیت غذایی و تغذیه، بافت اجتماعی و اجتماعی، ثبات اقتصادی و نژادپرستی ساختاری، سطوح تحصیلی، نژادها و قومیت های مختلف را در معرض خطر افزایش مشکلات سلامتی قرار می دهد. 

به گزارش سیناپرس، توجه به این نکته مهم است که این مطالعه از داده‌های مربوط به دوره قبل از همه‌ گیری ویروس کرونا استفاده کرد زمانی که فعالیت بدنی به طور قابل توجهی کاهش یافت. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که سبک زندگی بی ‌تحرک در طول همه‌ گیری باعث کاهش بیشتر سلامت و تناسب اندام مردم جهان از سال ۲۰۲۰ شده است.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل