۳۲۰ طرح مطالعاتی و تحقیقاتی ازحمایت ستاد علوم شناختی بهره مند شدند
گفتنی است؛این طرح ها با هدف تولید دانش، دستیابی به خدمات و فناوریهای شناختی در سال های اخیر از طریق فراخوانها برای ارتقای دانش علوم شناختی در سطح کشور مورد حمایت قرار گرفت.از مجموع طرح های تحقیقاتی مورد حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی، تاکنون ۱۵۰ طرح به اتمام رسید و بیش از ۱۷۰ طرح دیگر درحال اجرا است.
در هجدهمین دوره فراخون ستاد محققان، متخصصان، اساتید و پژوهشگران فعال در مراکز دانشگاهی و موسسات علمی کشور با ارایه ۷۰ طرح تحقیقاتی و پژوهشی درهجدهمین فراخوان ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی آمادگی خود را برای مشارکت و فعالیت های علمی و تخصصی در حوزه دانش و فن آوری های شناختی اعلام کردند.
این طرح ها و ایده های پژوهشی از سوی علاقه مندان به فعالیت های تحقیقاتی از ۳۷ مرکز دانشگاهی و موسسات علمی و تخصصی برای بررسی و داوری به ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی ارسال شده است.
ستاد توسعه علوم شناختی درهجدهمین دوره فراخوان در سه حوزه" افزایش هم افزایی از پایان نامه ها و رساله های دانشجویی در قالب طرح های (دسته ج) "، "آزمون های تشخیصی و ارزیابی توانبخشی در اختلالات مربوط به مغز و شناخت " و نیز بهبود مهارت های شناختی یادگیرندگان درمحیط های یادگیری پساکرونا "، خواهان مشارکت اساتید، محققان و متخصصان و نیز دانشجویان به فعالیت های علمی و تحقیقاتی دربخش های دانش علوم شناختی شد.
براساس گزارش ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی، در فراخوان حمایت از طرح های (دسته ج)، طرح های پیشنهادی شامل ترکیبی از حداقل دو پایان نامه (کارشناسی ارشد/ دکتری) است که باید در راستای اهداف ستاد قرار داشته و دستاورد پژوهشی، توسعه فناوری و یا خدمات شناختی یکپارچهای را دنبال کنند. طرح های پژوهشی خصوصا درحوزه علوم پایه مشروط به مشخص بودن فازهای بعدی طرح برای رفع نیازهای جامعه و توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد بررسی قرار می گیرند.
این ستاد دراین دوره از فراخوان، حمایت از طرح های پژوهشی از طرح های پژوهشی در زمینه "آزمون های تشخیصی و ارزیابی توانبخشی در اختلالات مربوط به مغز و شناخت (زیر ۱۸ سال) " را اعلام کرد که در آن آزمون های گفتار درمانی مربوط به مراکز درمانی از جمله آزمون های کاردرمانی و روانشناسی مد نظر قرار دارد.
همچنین درهجدهمین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی از طرح های پژوهشی در زمینه «بهبود مهارت های شناختی یادگیرندگان در محیط های یادگیری دوره پساکرونا» اعلام حمایت شده است.
ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی در راستای اهداف و سیاست های راهبردی برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و مهاجرت نخبگان به حوزه علوم و فن آوری های شناختی درهرفصل از سال فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی برگزار می کند.
No tags for this post.