دستگاه منگنه جراحی ساخته شد

 مسعود موذن، مدیرعامل یک شرکت فناور گفت: شرکت ما در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت دارد. یکی از محصولاتی که موفق به بومی‌سازی آن در کشور شدیم، استپلر یا منگنه جراحی (Surgical stapler) است.

موذن ادامه داد: استپلر یا منگنه جراحی دستگاهی است که جهت بخیه کردن سریع زخم با قرار دادن گیره‌های منگنه‌ای جراحی بر روی پوست یا بافت‌های داخلی کاربرد دارد. این گیره‌ها جهت نزدیک کردن لبه‌های پوست، اتصال (آناستوموز) و برای بستن برش‌ها بعد از عمل استفاده می‌شود.

وی گفت: استپلرها دارای دقت و سرعت عمل بالایی در بستن زخم‌های بیماران و به خصوص در جراحی های داخلی مانند جراحی معده و روده ها دارد و همچنین در عمل‌هایی که در ناحیه زیبایی قرار دارند نیز نتایج بسیار بهتری دارد.

موذن کاهش زمان جراحی، کاهش ایجاد ترومای بافتی، کاهش زمان بیهوشی و کاهش احتمال انتقال عفونت را از جمله مزایای استفاده از این دستگاه نام برد.

مدیرعامل شرکت با اشاره به دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت گفت: ما از تسهیلات سرمایه در گردش صندوق برای خرید مواد اولیه تولید این دستگاه استفاده کردیم. این تسهیلات بسیار به موقع و با کمترین تضامین و همچنین با روند اداری مناسبی پرداخت شد.

حمیدرضا فرهادی مدیرعامل این صندوق پژوهش و فناوری سلامت گفت: در حال حاضر برای این محصول تنها ۳ واردکننده فعال وجود دارد؛ در حال حاضر میزان تقاضا در کشور بسیار بیش‌تر از عرضه است.

فرهادی ادامه داد: مشکلات تامین ارز و همچنین تحریم‌های اقتصادی هزینه‌های واردات این محصول را به شدت بالا برده است به همین دلیل چندین وارد کننده مختلف که قبلا این محصول را وارد می‌کرده‌اند واردات خود را متوقف و یا به شدت کاهش داده‌اند به طوری که با کمبود این محصول در کشور مواجه شده‌ایم و وزارت بهداشت در فراخوان‌های متعدد درخواست تامین این محصول را داده است، بنابراین تولید این محصول می‌تواند کمک شایانی برای رفع نیاز کشور به این محصول کاربردی باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا