نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شدت گرفتن جنگ سایبری بین ناسا و آژانس فضایی روسیه

به گزارش سیناپرس، دیمیتری استروگوتس، سخنگوی آژانس فضایی روسیه اعلام کرد که شرکت فضایی دولتی روسکوسموس روسیه پس از ارسال تصاویر ماهواره‌ای از مراکز تصمیم ‌گیری ناتو مورد حمله سایبری شدیدی قرار گرفته است.

بر این اساس اعلام شد پس از اینکه آژانس فضایی روسیه تصاویر ماهواره ای دقیقی از مراکز تصمیم گیری  ناتو را منتشر کرد، وب سایت این شرکت دولتی مورد حمله DDoS قرار گرفت.

در این میان نکته جالب توجه این است که برخلاف ماه های گذشته و افزایش تنش سایبری بین روسیه و غرب در ماه های مارس و آوریل، این بار حمله سایبری از خارج از کشور روسیه انجام نشده، بلکه از شهر یکاترینبورگ در روسیه انجام شده است.
گفتنی است یک روز قبل، آژانس فضایی روسیه تصاویر ماهواره‌ای از محل برگزاری نشست ناتو و مراکز تصمیم‌ گیری کشورهای ناتو که از ملی‌گرایان اوکراینی حمایت می‌ کنند، منتشر کرد.

به گزارش سیناپرس،در این اطلاعات سری منتشر شده، تصاویر مراکزی خاص به ویژه شامل کاخ سفید، پنتاگون، وزارت دفاع بریتانیا و تأسیسات مشابه در فرانسه، آلمان و بروکسل بودند. تصاویر گرفته شده توسط ماهواره سنجش از دور Resurs-P با مختصات امکانات مربوطه ارائه شده است.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل