نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ضرورت رعایت بهداشت فردی در فصل گرم سال

به گزارش سیناپرس اردبیل، دکتر حبیب زاده  متخصص بیماری‌های عفونی و تب دار در گفتگو با خبرنگاران گفت:  عفونت‌های روده‌ای از شایع‌ترین بیماری‌های فصل تابستان می‌باشند که کودکان و سالمندان را به عنوان آسیب‌پذیرترین افراد جامعه بیش از هر گروه سنی دیگری تهدید می‌کنند. بنابر این رعایت بهداشت فردی و پرهیز از خوردن آب و غذای آلوده و غیربهداشتی در این فصل برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های شایع فصل گرما دو چندان اهمیت می‌یابد.

وی افزود: مهم‌ترین علت شیوع عفونت‌های روده‌ای به ویژه در فصل تابستان استفاده از مواد غذایی مانده، حرارت ندادن کافی غذا‌های سرد شده و مصرف بستنی‌ها و آب‌های آلوده است و از آنجا که بیماری‌های شایع در ماه‌های گرم سال اغلب هنگام مسافرت و در مکان‌های تفریحی و گردشی بروز می‌کنند، بهتر است غذا‌ها در منزل تهیه شود یا از رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ های معتبر خریداری کنید.

دکتر حبیب زاده ادامه داد:  غذا باید به طور کامل بپزد و  سعی شود غذا بلافاصله پس از تهیه، مصرف شده و از استفاده‌ی مجدد در وعده‌های غذایی دیگر پرهیز شود. در غیر این صورت غذای باقی‌مانده در یخچال نگهداری شود و در صورت استفاده مجدد حتماً غذای مصرفی در دمای بالای ۶۰ درجه گرم شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل