نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اقتصاد آمریکا سال سختی در پیش دارد

به گزارش سیناپرس، کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول خاطرنشان کرد که بعید است اقتصاد ایالات متحده بتواند از رکود جلوگیری کند. وی همزمان با ارائه گزارش سالانه وضعیت اقتصاد آمریکا در واشنگتن گفت: کارشناسان صندوق بین المللی پول تصور می کنند که ریسک های نزولی قابل توجهی برای اقتصاد آمریکا در سال جاری و به ویژه سال آینده وجود دارد. ما در سال جاری و به ویژه سال آینده شاهد خطرات نزولی بسیار قابل توجهی در اقتصاد ایالات متحده هستیم.

بر اساس سناریوی پایه که توسط صندوق بین المللی پول در نظر گرفته شده است، بعید است که اقتصاد ایالات متحده بتواند از رکود فرار کند. قیمت های بالای انرژی برای اقتصاد جهانی خطراتی ایجاد می کند و همچنین بر سرعت توسعه آن تأثیر می گذارد.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: بزرگترین خطر پیش روی اقتصاد جهانی، قیمت بالای انرژی است. این یک خطر جدی نه فقط برای اقتصاد ایالات متحده  بلکه برای کل اقتصاد جهان است.  وقتی به پتانسیل کاهش عرضه نفت نگاه می‌کنیم، مطمئناً می‌تواند فشار بیشتری بر قیمت نفت ایجاد کند. 

ما نیاز به سیاستی را می بینیم که از افزایش بیشتر فشار بر قیمت نفت جلوگیری کند. بسیاری از کشورهای در حال توسعه در شرایط کنونی در وضعیت بسیار دشواری قرار دارند.

به گزارش سیناپرس، مدیر عامل صندوق بین المللی پول همچنین گفت که او با جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده در مورد اهمیت اجرای سیاست هایی که به کنترل این فشار صعودی بر قیمت نفت کمک می کند، گفتگو کرده است.

وی تاکید کرد: وضعیت غذا در جهان طی سال آینده می تواند بدتر از امسال شود، نه تنها به دلیل آنچه در اوکراین اتفاق می افتد، بلکه به دلیل کاهش تولید محصول در تعدادی از کشورها. صندوق بین المللی پول مبارزه با تورم در ایالات متحده را برای تقویت چشم انداز رشد اقتصاد جهانی در آینده مهم می داند، اما اقدامات لازم دولت می تواند در کوتاه مدت بر مصرف کنندگان آمریکایی تأثیر بگذارد.

روز جمعه، صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۲ را با 0.8 درصد کاهش به 2.9 درصد رساند. به گزارش سیناپرس، برای سال ۲۰۲۳، صندوق بین المللی پول پیش بینی خود را از 2.3 درصد به 1.7 درصد کاهش داد و اکنون انتظار رشد 0.8 درصدی در سال ۲۰۲۴ را دارد. در اکتبر سال گذشته، پیش بینی مشابه این صندوق برای سال جاری 5.2 درصد بود.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل