ماهی سفید از دریای خزر رخت بر بسته است

جمشید منصوری در جمع خبرنگاران گیلان با بیان اینکه درگیری های بسیاری برای احیا تالاب انزلی متحمل شدیم، گفت: تالاب انزلی یک اکوسیستم پیچیده است و بهره وری پایدار یعنی از سود حاصل از داشته هایش استفاده کنیم اما متاسفانه خیلی چیزها را در تالاب از دست داده ایم.

منصوری ادامه داد: ماهی سفید نه تنها از تالاب انزلی که از دریای خزر رخت بر بسته است؛ تالاب انزلی نیاز به دلسوزی دارد و نباید دکانی برای سودجویی باشد.

این کارشناس و پژوهشگر با بیان اینکه متاسفانه خیلی از تالاب های کشور خشک شدند، گفت: برای نجات تالاب انز‌لی اول باید آن را حفظ کرد؛ هنوز نمی دانیم محدوده تالاب کجاست؟حفاظت از تالاب را باید برای مردم و مسئولان اولویت دار کنیم و در حفظش باید از مردم مدد جست.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از سرمایه عظیم تالاب از دست رفته گفت: تالاب قبل از هر کاری باید حفظ شود زیرا خیلی متخلف در پیرامون تالاب داریم. متاسفانه طی این سال ها بودجه زیادی برای تالاب صرف شد و احیا تالاب بدون اینکه کاری انجام شود به دکانی برای سودجویی تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: بسیاری از مساحت تالاب‌انزلی توسط سودجویان تصاحب شده لذا برای احیا، اول حفاظت بعد بررسی و مشخص نمودن توان تالاب است زیرا باید محدوده تالاب مشخص باشد.

گزارش:رقیه قدیمی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا