نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ماهی سفید از دریای خزر رخت بر بسته است

جمشید منصوری در جمع خبرنگاران گیلان با بیان اینکه درگیری های بسیاری برای احیا تالاب انزلی متحمل شدیم، گفت: تالاب انزلی یک اکوسیستم پیچیده است و بهره وری پایدار یعنی از سود حاصل از داشته هایش استفاده کنیم اما متاسفانه خیلی چیزها را در تالاب از دست داده ایم.

منصوری ادامه داد: ماهی سفید نه تنها از تالاب انزلی که از دریای خزر رخت بر بسته است؛ تالاب انزلی نیاز به دلسوزی دارد و نباید دکانی برای سودجویی باشد.

این کارشناس و پژوهشگر با بیان اینکه متاسفانه خیلی از تالاب های کشور خشک شدند، گفت: برای نجات تالاب انز‌لی اول باید آن را حفظ کرد؛ هنوز نمی دانیم محدوده تالاب کجاست؟حفاظت از تالاب را باید برای مردم و مسئولان اولویت دار کنیم و در حفظش باید از مردم مدد جست.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از سرمایه عظیم تالاب از دست رفته گفت: تالاب قبل از هر کاری باید حفظ شود زیرا خیلی متخلف در پیرامون تالاب داریم. متاسفانه طی این سال ها بودجه زیادی برای تالاب صرف شد و احیا تالاب بدون اینکه کاری انجام شود به دکانی برای سودجویی تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: بسیاری از مساحت تالاب‌انزلی توسط سودجویان تصاحب شده لذا برای احیا، اول حفاظت بعد بررسی و مشخص نمودن توان تالاب است زیرا باید محدوده تالاب مشخص باشد.

گزارش:رقیه قدیمی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل