وابستگی فضایی آمریکا به موتورهای راکت فضایی روسیه

به گزارش سیناپرس، دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی دولتی روسیه خبر داد که ایالات متحده تنها چهار موتور RD-181 روسی دارد که می تواند به پرتاب دو سفینه فضایی باری Cygnus کمک کند.

وی در این رابطه به خبرنگاران گفت: اجازه دهید به شما یادآوری کنم که در پاسخ به تحریم های آمریکا، آژانس فضایی روسیه تحویل موتورهای RD-180 و RD-181 را متوقف کرده است. باید توجه کرد که یک جفت موتور RD-181 نیروی محرکه راکت های فضایی Antares ایالات متحده را تامین می کند که وسیله پرتاب اصلی فضاپیمای Cygnus است.

روگوزین در ادامه توضیحات خود گفت: با توجه به عملیات ناموفق فضاپیمای تدارکاتی که دیروز دچار شکست ناخوشایندی شد، تنها چهار موتور RD-181 برای ایالات متحده باقی مانده است که این موتورها برای دو پرتاب Cygnus کفایت می کنند. این نتیجه مستقیم واکنش ما به تحریم های آمریکا است.

به گزارش سیناپرس، دفتر مطبوعاتی آژانس فضایی روسیه نیز روز سه ‌شنبه گزارش داد که در صورت عدم تطبیق فضاپیمای سیگنوس برای پرتاب جدید، ایالات متحده باید به روسیه برای از سرگیری تحویل موتورها مراجعه کند.

در حقیقت ایالات متحده هنوز برای انجام برخی ماموریت های فضایی خود نیازمند تخصص و فناوری روسیه است. در واقع، ایالات متحده باید فضاپیمای سیگنوس را برای یک ناو جدید تطبیق دهد، که این عمل چندین سال طول می کشد و به بودجه زیادی نیاز دارد. به گزارش سیناپرس، در غیر این صورت آمریکا مجبور خواهد بود با درخواست تحویل موتور جدید به روسیه مراجعه کند.

اداره ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده ، ناسا پیشتر گزارش داده بود که یک فضاپیمای باری فضایی آمریکایی Cygnus ایستگاه فضایی بین المللی را در ۲۳ ژوئن ترک خواهد کرد.

قبل از آن، قرار بود این فضاپیما مدار ایستگاه فضایی را تنظیم کند. با این حال، تنظیم ارتفاع مداری ایستگاه فضایی که برای شامگاه ۲۰ ژوئن برنامه ریزی شده بود، با شکست رو به رو شد.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا