دانش بنیان‌های ایرانی در حوزه هوش مصنوعی بزرگ‌ترین شرکت‌های منطقه هستند

سورنا ستاری روز دوشنبه در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری و خلاق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری نزدیکی با دیوان محاسبات کشور دارد و از این بابت قدردان رییس این نهاد هستیم.

وی افزود: بخشی از فعالیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این است که چه کمکی می تواند به بخش های مختلف برای توسعه هرچه بیشتر زیست بوم نوآوری و فناوری داشته باشد و تفاهم نامه امروز با دیوان محاسبات در راستای همین موضوع است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه هم اکنون شرکت های فناور بسیار موفقی در حوزه هوش مصنوعی در کشور فعالیت می کنند، افزود: این شرکت ها تقریبا بزرگ ترین شرکت های منطقه محسوب می شوند.

ستاری تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی می توانند بر پایه ظرفیت‌های موجود در کار نظرات و محاسبات دقیق تر به مجموعه های نظارتی کشور همچون دیوان محاسبات کمک کنند.

وی در عین حال گفت: البته در حال حاضر یک بحث جدی ما اجرایی سازی قانون جهش تولید دانش بنیان است که باید به سرعت برای اکوسیستم دانش بنیان و همینطور شرکت های خلاق پیاده شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه موضوع مهم قانون جهش تولید دانش بنیان را همکاری جدی با دیوان محاسبات کشور در تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه دانست و افزود: در این صورت شاهد اتفاقات خوبی در آینده خواهیم بود.

براساس تفاهم‌نامه‌ امضا شده بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور و دیوان محاسبات کشور، مرکز نوآوری و خلاق دیوان محاسبات کشور طی راه‌اندازی می‌شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا