نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اعلام آمادگی روسیه برای تامین مواد غذایی جهان و پیشگیری از بحران

به گزارش سیناپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، افزایش عرضه مواد غذایی به بازار جهانی را از مهمترین وظایف جامعه جهانی دانسته و افزود که روسیه برای چنین اقداماتی آماده است.

پوتین در جلسه رسمی انجمن اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ که روز جمعه برگزار شد در رابطه با موضوع فوق گفت: در حال حاضر مهمترین وظیفه برای کل جامعه جهانی افزایش میزان عرضه مواد غذایی به بازار جهانی است. این بحث شامل تامین نیازهای کشورهایی است که کمبود مواد غذایی در آنها شدید است.

گفتنی است در پی جنگ بین روسیه و اوکراین و در نظر داشتن این موضوع که دو کشور فوق نقش مهمی در تامین برخی کالاهای اساسی از قبیل گندم و روغن مایع در جهان ایفا می کنند، خطر بروز بحران غذایی در ماه های آینده محتمل است.

ولادیمیر پوتین در این رابطه تاکید کرد:  روسیه ضمن مراقبت از امنیت غذایی و بازار داخلی خود، می ‌تواند صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. میزان تحویل غلات ما در فصل آینده ممکن است به بیش از ۵۰ میلیون تن برسد. تحویل این اقلام به کشورهایی که کمبود مواد غذایی به ویژه در آن ها شدید بوده و خطر قحطی وجود دارد، برای روسیه اولویت خواهد بود.

به باور تحلیل گران،  منظور رئیس جمهور روسیه، برخی از کشورهای آفریقایی و خاورمیانه است. به گزارش سیناپرس،   وی در خاتمه توضیحاتش افزود: روسیه آماده است تا سهم خود را در بازگرداندن تعادل در بازار جهانی کشاورزی ایفا کند و ما البته از آمادگی برای گفت و گو از سوی همکاران خود در سازمان ملل که متوجه مشکل جهانی شدید غذا هستند استقبال می کنیم. 

به گفته پوتین، گفتگو از این نوع ممکن است حول ایجاد شرایط لجستیکی و مالی عادی برای صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه باشد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل