نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آیا پسران متولد شده با IVF، مشکلات باروری دارند؟

به گزارش سیناپرس، تاکنون اعتقاد بر این بوده است که مردانی که از طریق روش کمک باروری IVF به دنیا آمده اند، احتمالاً مشکلات ناباروری پدرانشان را به ارث می برند. اما نتایج یک مطالعه جدید بین المللی، این موضوع را به چالش کشیده است.

در این تحقیق که توسط دانشگاه ملبورن و چند موسسه تحقیقاتی استرالیایی انجام شده و بزرگترین مطالعه جهان در مورد سلامت مردان بالغ به دنیا آمده از طریق IVF است، نشان داده شد که برون ده اسپرم این مردان با سایر مردان وضعیتی مشابه داشته است.به گزارش سیناپرس،  مردان شرکت کننده در این تحقیق جامع، همگی با استفاده از تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم یا ICSI که رایج ترین نوع فناوری کمک باروری (ART) است، به دنیا آمده بودند.

این محققان می گویند: ما از مردانی که با استفاده از ICSI باردار شده بودند و والدینشان دعوت کردیم تا در مطالعه ای در مورد سلامت کلی و سلامت باروری و متابولیک چنین مردانی است، شرکت کنند. این مردان پرسشنامه ها را تکمیل کردند، تحت معاینه فیزیکی قرار گرفتند و نمونه های بیولوژیکی را ارائه را برای بررسی های علمی کردند.

نتایج مطالعه که اولین و طولانی ترین مطالعه کوهورت بارداری آینده نگر در جهان بود و با مشارکت حدود 2800 فرد متولدشده با و بدون IVF بین سال‌های 1989 تا 1991 حاصل شده بودند، تأیید کرد که هیچ تفاوت ژنتیکی و یا پیامدهای طولانی‌مدت سلامتی برای کودکان متولد شده IVF در مقایسه با افراد عادی وجود ندارد. 

به گفته محققان، خبر خوب این است که کیفیت پایین مایع اسپرم یا ناباروری، برخلاف رنگ مو یا چشم، لزوماً ارثی نبوده یا از پدر به پسر منتقل نمی‌شود.به گزارش سیناپرس، این مطالعه به والدین مردان جوانی که با ICSI به دنیا آمده اند و خود مردان جوان اطمینان می دهد که که آن ها می توانند سلامت باروری مشابهی با همسالان خود داشته و به طور طبیعی دارای فرزند شوند.

به گزارش سیناپرس، یافته های پژوهشی فوق در نشریه معتبر Fertility and sterility که به امور پزشکی مربوط به باروری و ناباروری می پردازد، منتشر شده اند.

ترجمه: محمدرضا دلفیه
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل