نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

موج های خطرناک گرما در سراسر جهان

به گزارش سیناپرس، سرویس های هواشناسی خبر از وجود موج گرمای بی سابقه و عظیمی در اکثر بخش های کره زمین می دهند. در این راستا، سرویس ملی هواشناسی ایالات متحده می گوید که بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر تحت تأثیر دمای خطرناک قرار دارند. این سازمان مردم این مناطق را تشویق کرده که اگر نیازی به بیرون رفتن ندارند، در خانه بمانند.

بدین ترتیب موج گرما در غرب و جنوب غرب آغاز شده و در ادامه سایر ایالت ها در سراسر بخش مرکزی تا سواحل اقیانوس اطلس و ایالت های جنوبی را تحت تأثیر قرار خواهد داد. گفتنی است که دولت ‌ها در بسیاری از شهرهای بزرگ مراکز خنک‌ کننده ایجاد کرده ‌اند تا به مردم مکانی برای فرار از دمای بالا بدهند. 

در قاره اروپا نیز اوضاع خیلی بهتر نیست. برخی از کشورهای اروپایی در سال جاری با دومین موج گرما مواجه شده اند. در ماه گذشته، دمای هوا در اسپانیا و فرانسه رکورد هایی را به ثبت رساند. اکنون موج گرمای دیگری در راه است که در اروپا به اسپانیا، فرانسه و پرتغال بیشترین آسیب را وارد می کند. در روزهای اخیر، دمای برخی از مناطق اسپانیا به ۴۳ درجه سانتیگراد رسیده است. اسپانیا طی ۲۰ سال دمایی به این بالایی در اوایل ژوئن نداشته است. به گزارش سیناپرس،برخی از مناطق نه تنها با گرمای شدید روبرو هستند، بلکه با کمبود باران نیز مواجه اند. بسیاری از مناطق در فرانسه مجبور شده اند مصرف آب را محدود کنند. در پرتغال نیز ۹۷ درصد از این کشور در معرض خشکسالی شدید قرار دارد.

به گفته سرویس های هواشناسی، در آسیا نیز اوضاع همین گونه است. هند و پاکستان از ماه مارس به شدت از موج گرما رنج می برند. دهلی نو پایتخت هند تا به امروز شش موج گرما را پشت سر گذاشته است که بدترین دما به ۴۹ درجه سانتیگراد رسیده است.

به گزارش سیناپرس، پاکستان نیز شاهد دمای مشابهی بوده است. اما وضعیت پاکستان با قطع برق بدتر شده است زیرا پاکستان از کمبود سوخت رنج می برد. کمبود سوخت در پاکستان منجر به خاموشی تا ۱۲ ساعت در شهرها شده است، به این معنی که مردم اغلب نمی‌ توانند از پنکه یا تهویه مطبوع برای خنک شدن استفاده کنند.

مترجم: فاطمه امینی
منبع: newsforkids
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل