روسیه اروپا را به بحران انرژی تهدید کرد

به گزارش سیناپرس،  دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: کشورهای اروپایی در حال حاضر در حال گذر از یک بحران انرژی هستند که با گذشت زمان بدتر خواهد شد.

وی شامگاه سه‌شنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: طبیعتاً مخالفان ما تمام تلاش خود را می‌ کنند تا به مجموعه سوخت و انرژی ما تا حد امکان آسیب زده و مواضع روسیه در قطب شمال تضعیف کنند.

به عقیده وی، تصمیم غرب برای خودداری از خرید سوخت از روسیه در حال حاضر بر میلیون ها اروپایی تاثیر گذاشته است.

مدودف در ادامه توضیحات خود افزود: اروپایی ها اکنون در حال عبور از یک بحران انرژی هستند که با رسیدن ماه های سرد سال، بدتر خواهد شد و حتی ایالات متحده آمریکا که سردسته نهضت ضد روسیه در جهان است نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته است.

به گزارش سیناپرس،  وی در ادامه توضیحات خود تاکید کرد: مناطق قطب شمال روسیه دارای ذخایر عظیم انرژی های هیدروکربنی است. ۲۵ درصد از کل ذخایر نفت و میعانات گازی روسیه و بیش از ۷۰ درصد ذخایر گاز طبیعی ما در این منطقه قرار داشته و طی چند سال گذشته، این منطقه به فهرست تولید کنندگان پیشرو گاز طبیعی مایع جهان پیوسته است.

به گفته مدودف، روسیه باید به طور کامل قیمت ها را برای سوخت خود تجزیه و تحلیل کند و مطمئن شود که این قیمت گذاری مطابق با منافع ملی هستند.

به گفته وی، در شرایطی که غرب روسیه را تحریم کرده و تلاش می کند این کشور را از سازمان های مختلف حذف کند، دولت روسیه پیوسته همکاری خود را با کشورهای دوست در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین توسعه خواهد داد.

مدودف در خاتمه توضیحاتش گفت: اکنون ما باید حجم دقیق سوخت احتمالی خود  از جمله ذخایر قطب شمال را تعیین و قیمت محصولات خود را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنیم تا آنها را با منافع ملی خود مطابقت دهیم. البته، ما مصرف نفت، گاز و زغال سنگ روسیه را در بازار داخلی افزایش خواهیم داد و پردازش عمیق منابع انرژی را در دستور کار قرار می دهیم.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا