نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نقشه کامل ماه ‌شناسی ترسیم شد

به گزارش سیناپرس، دانشمندان چینی با استفاده از داده ‌های پروژه اکتشاف ماه و یافته ‌های تحقیقاتی متعدد سازمان ‌های بین‌ المللی، یک نقشه توپوگرافی با وضوح بالا از ماه ایجاد کرده ‌اند. این نقشه جامع زمین شناسی جدید، که در مقیاس 1:2،500،000 ایجاد شده است، دقیق ترین نقشه ماه شناسی تا به امروز است.

این نقشه شامل ۱۲۳۴۱ دهانه برخوردی، ۸۱ حوضه برخوردی، ۱۷ نوع سنگ و ۱۴ نوع ساختار است. این نقشه اطلاعات فراوانی در مورد خاک شناسی ماه و تکامل آن به محققان می دهد. به گفته دانشمندان، این نقشه می تواند به طور قابل توجهی به تحقیقات علمی، اکتشاف و انتخاب محل فرود فضانوردان روی سطح ماه کمک کند.

پژوهشگران و دانشمندان این پروژه در مقاله ای خاطرنشان کردند که نقشه‌ های سطح ‌شناسی ماه اطلاعات جامعی در مورد لایه‌ های ماه، ویژگی ‌های ساختاری، سنگ ‌شناسی و گاه‌ شماری سطح پوسته ماه ارائه می ‌کنند که منعکس ‌کننده تکامل پوسته ماه تحت فرآیندهای آذرین، تأثیرات فاجعه‌ آمیز و فعالیت های آتشفشانی است.

به گفته پژوهشگران، نقشه های ماه شناسی به عنوان ترکیبی از دانش فعلی در زمین شناسی و تاریخ تکامل ماه برای تحقیقات علمی، برنامه ریزی اکتشاف و انتخاب محل فرود ضروری هستند. 

به گزارش سیناپرس، موسسه ژئوشیمی آکادمی علوم چین این پروژه را همراه با سازمان های دیگری مانند آکادمی علوم زمین شناسی چین، دانشگاه علوم زمین چین و دانشگاه شاندونگ رهبری و اجرا کرده است.

شرح کامل این نقشه ایجاد شده و جزییات تحقیقاتی آن در آخرین شماره مجله تخصصی Science Bulletin منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل