نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ماموریت آسترا موفقیت آمیز نبود

به گزارش سیناپرس، راکت فضاپیمای آسترا (Astra) مستقر در کالیفرنیا که روز گذشته از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به ماموریت اعزام شد، موفق به انتقال ماهواره های خود به مدار نشده و  مرحله دوم این راکت قبل از رسیدن به مدار دچار نقص شده و موجب شکست خوردن ماموریت شد.

سازمان فضایی ناسا در رابطه با موضوع فوق طی بیانیه ای گفت: پس از یک مرحله موفق در فاز اول، موتور مرتبط با مرحله بالایی موشک زودتر از موعد خاموش شده و نتوانست دو ماهواره TROPICS CubeSats را به مدار برساند.

در این بیانیه همچنین عنوان شده است: برنامه خدمات پرتاب ناسا، که سرویس پرتاب را برای این مأموریت مدیریت می کرد، به همکاری با ارائه دهندگان این فناوری نوظهور ادامه می دهد تا مأموریت های علمی کم هزینه را از طریق قرارداد هایی که مطابق با شیوه های تجاری باشد، با استفاده از نظارت کمتر ناسا و هزینه های راه اندازی پایین تر برای رسیدن به فضا، در مدار زمین مستقر کند.

به گزارش سیناپرس، توماس زوربوخن، معاون مدیر اداره ماموریت های علمی ناسا، در این رابطه گفت که اگرچه پرتاب روز یکشنبه شکست خورد، اما درس های ارزشمندی برای ماموریت های آینده ارائه خواهد کرد.

وی در صفحه رسمی توییتر خود نوشت:‌ اگرچه در حال حاضر ناامید هستیم، اما می دانیم که ریسک کردن در مجموعه علمی ناسا برای همه ما ارزش دارد، زیرا ما برای رهبری جامعه جهانی در حوزه مطالعات فضانوردی نیاز به نوآوری داریم.

وی در ادامه توضیحاتش تاکید کرد: من مطمئن هستم که در آینده موفق خواهیم شد از این قابلیت پرتاب ارزشمند برای کشف ناشناخته ها استفاده کرده و به دیگران فرصت مشابهی برای الهام بخشیدن به جهان از طریق اکتشاف بدهیم.

هدف از مأموریت TROPICS نظارت بر توسعه طوفان های استوایی در زمان واقعی با پرواز بر فراز این پدیده ها و سایر سیستم های اصلی بود. این ماهواره های جدید می توانستند هر ۴۵ تا ۵۰ دقیقه برای اندازه گیری دما، بارش، بخار آب و داده های یخ ابری در مناطق مورد نظر اقدام کنند.

به گزارش سیناپرس، ویلیام بلک ول از دیگر کارشناسان حاضر در پروژه فوق و محقق اصلی ماموریت TROPICS نیز در رابطه با ماموریت ناتمام آسترا گفت: اندازه گیری طوفان ها از فضا واقعا سخت است، زیرا آنها بسیار پویا بوده و در مقیاس زمانی چند دقیقه ای تغییر می کنند، شما باید به طور فضایی تمام ویژگی های طوفان، ابرها و نوارهای باران را بررسی کنید.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: upi
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل