ساخت تصفیه و ضدعفونی کننده هوا با استفاده از فناوری پلاسما

محققان در ساخت این دستگاه از فناوری پلاسمای سرد اتمسفری استفاده کرده اند.

این دستگاه در تمام محیط های مسقف (خانگی، اداری و بیمارستانی) بدون محدودیت حضور افراد قابل استفاده است و تاکنون در منازل، ادارات و مراکز درمانی بکار گرفته شده است. این سیستمها با استفاده از فناوری نوین پلاسما اکتیو، در کنار ماژول های فیلتراسیون (هپا، کربن، G۴، Metal pre-filter)، فرآیند تصفیه و پاکسازی هوا و سطوح را با راندمان بالا انجام می دهد.

تکنولوژی پلاسما اکتیو به صورت یک فیلتر فعال مادام العمر، منجر به نابودی و تخریب میکروارگانیزم ها شامل ویروس، باکتری، قارچ و همچنین تاثیرپذیری آنی بر روی ذرات آلاینده موجود در هوا (ذرات گرد وغبار، ذرات بیولوژیکی و دود) می شود.

این فیلتر در مقایسه با سایر فیلترها، عمر بالایی دارند و هزینه های تعویض فیلتر پایین تر است؛ از طرفی دغدغه وجود میکروب ها در محیط ها حذف خواهد شد.

«تخریب و تاثیر بر روی تمام میکروارگانیزم ها»، «دوستدار محیط زیست»، «حذف دود و ذرات گرد و غبار از هوا»، «دارای ماژول جهت ضدعفونی محیط»، «عدم استفاده از مواد شیمیایی»، «تاثیرپذیری آنی»، «کاربری مادام العمر فیلتر فعال»، «احیا و ریکاوری ماژول با شستشو ساده»، «کم مصرف و ایمن» مزیت های این محصول به شمار می روند.

این دستگاه در مقایسه با نمونه های فرانسوی و آلمانی از فیلتر پلاسما راکتیو غیر حرارتی با قابلیت ضدعفونی محیط، چیدمان تکنولوژیک جهت افزایش راندمان تصفیه و کاهش هزینه های جاری مشتری و طراحی دستگاه ها براساس فضا، ابعاد و نیاز مشتری برخوردار است.

در ساخت این دستگاه از متریال و مواد اولیه کاملا ایرانی استفاده شده است و علاوه بر دریافت پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات پزشکی دارای گواهی و تاییدیه های تخریب ویروس، باکتری ها و قارچ ها و تاییدیه های عدم نشر گاز ازن است.