سه پیشنهاد عضو شورای شهر تهران برای حل مشکل حقوق کارکنان رسمی شهرداری
ناصر امانی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر با اشاره به وضعیت حقوق کارکنان رسمی شهرداری تهران گفت: قانون استخدامی شهرداری تهران که مصوب سال ۵۸ است اختیاراتی را برای مدیریت شهری پیشبینی کرده بود که میتوانست در مورد حقوق و مزایای پرسنل تصمیمگیری کند تا اینکه در سال ۷۰ لایحه نظام پرداخت هماهنگ کارکنان تصویب شد و عملا این بخش قانون استخدامی معلق ماند.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه لایحه مدیریت خدمات کشوری تصویب شد، اما کارمندان شهرداری از شمول قانون استثناء شدند، اظهار کرد: از آن زمان تاکنون هرساله با افزایش ضریب سالیانه حقوق، پرسنل تنها از افزایش ضریب استفاده میکنند و این سبب شده که کارمندان رسمی شهرداری حقوقشان چندان افزایش پیدا نکند.
وی با بیان اینکه مزایای کارکنان در شهرداری بیشتر از حقوق است و به همین دلیل وقتی در آستانه بازنشستگی قرار میگیرند دریافتی آنها حدود ۶۰ درصد کاهش مییابد، ادامه داد: حالا با افزایش ۵۷ درصدی حقوق، چهار – پنجم کارکنان افزایش حقوق فوقالعاده خواهند داشت اما کارمندان رسمی از این بهره نبردند و فاصله عجیبی بین کارمندان ایجاد شده است که باید این عقبماندگی را جبران کنیم.
وی گفت: در این راستا پیشنهاد میشود پیگیر تصویب طرح اعلام وصول در مجلس شورای اسلامی باشیم یا با دولت رایزنی کنیم و یا مزایا را افزایش بدهیم؛ چرا که در حال حاضر برخی مدیران رسمی شهرداری از کارشناسان خود کمتر حقوق میگیرند که این میتواند مشکلساز شود.
No tags for this post.