نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

احتمال درمان برخی از بیماران سرطان خون ممکن شد

به گزارش سیناپرس، مطالعه بزرگ بین المللی فاز سه، که توسط محققان انستیتو سرطان دوک و به سرپرستی دکتر هری پی اربا (Harry P. Erba) انجام شد، نشان داد که داروی کویزارتینیب به همراه شیمی درمانی به میانگین بقای کلی بیمار به مدت ۳۱.۹ ماه شد. این نتایج دارای میانگین زمان بقای بیش از دو برابر در مورد سایر بیماران مورد مطالعه است که به طور تصادفی به شیمی درمانی استاندارد و دارونما اختصاص داده شدند.

سرطان خون حاد میلوئیدی یکی از شایع ترین اشکال لوسمی یا سرطان خون در بزرگسالان است که حدود یک سوم موارد را تشکیل می دهد. میزان بقای پنج ساله سرطان خون حاد میلوئیدی حدود ۲۹ درصد است. بیماران در این مطالعه دارای یک زیرگروه سرطان خون حاد میلوئیدی به نام FLT3-ITD مثبت بودند که معمولاً پیامدهای بدتری دارد.

اربا در ادامه گفت: ما روی بیماران مبتلا به سرطان خون حاد میلوئیدی در این گروه پرخطر تمرکز کردیم و با افزودن یک درمان بسیار قوی و هدفمند به درمان استاندارد، مزایای بقای قابل توجهی را به دست آوردیم. به گزارش سیناپرس،در این مطالعه ۵۳۹ بیمار سرطان خون حاد میلوئیدی مبتلا به جهش FLT3-ITD به طور تصادفی برای دریافت داروی مورد مطالعه یا دارونما، همراه با شیمی درمانی، انتخاب شدند. لازم به ذکر است که تمام بیماران بین ۱۸ تا ۷۵ سال سن داشتند.

به گفته محققان، اگر سرطان خون حاد میلوئیدی در معاینه مغز استخوان پس از القاء یافت شود، دور دوم شیمی درمانی مجاز خواهد بود.

بیمارانی که به بهبودی کامل یا بهبودی ناقص دست یافتند، تا چهار دوره از یک رژیم شیمی درمانی استاندارد به نام Ara-C با دوز بالا با کیزارتینیب یا دارونما استفاده کردند و پس از آن تا سه سال درمان با کویزارتینیب یا دارونما به تنهایی ادامه یافت. همچنین بیماران در حال بهبودی می توانند پیوند مغز استخوان را ادامه دهند.

به گزارش سیناپرس، اربا در انتها اضافه کرد: ما از به دست آوردن این یافته‌ ها تشویق می‌ شویم، به‌ ویژه برای این گروه از بیماران سرطان خون حاد میلوئیدی که معمولا نتایج بهبودی بسیار ضعیفی دارند. داده ها نشان می دهد که این روش درمان به طور کلی به خوبی نتیجه گرفته است که امری بسیار مهم در درمان تلقی می شود.

مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع: newswise

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل