نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افزایش سرمایه انسانی با جلوگیری از مشكلات هنگام تولد

به گزارش سیناپرس، تخمین زده می شود که ۱۴.۶ درصد از کل تولدهای نوزادان در سطح جهان شامل نوزادان کم وزن، ۱۰.۶ درصد زودرس و ۲۷ درصد مادران کوچک برای سن حاملگی هستند. در حالی که سهم جهانی پیامدهای نامطلوب تولد در عوارض و مرگ و میر کودکان به خوبی مستند شده است، پیامدهای بالقوه تحصیل درازمدت و اقتصادی آن کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است.

در مطالعه جدید، محققان از داده های جمع آوری شده قبلی در مورد پیامدهای تولد و جمعیت شناسی استفاده کردند. پژوهشگران تأثیر بالقوه کاهش پیامدهای نامطلوب تولد را با حداقل‌ های ممکن تئوری در ۱۲۱ کشور با درآمد کم و متوسط مدل ‌سازی کردند.
در ادامه، این تیم تحقیقاتی محاسبه کرد که در ۱۲۱ کشور، کاهش نرخ تولد نوزادن کم وزن به حداقل ۳.۲ درصد می ‌تواند منجر به صرفه جویی زمانی ۲۰.۳ میلیون سال تحصیلی اضافی و افزایش ۶۸.۸ میلیارد دلاری در درآمد مادام العمر به ازای گروه های تولد نوزادان باشد.

به گزارش سیناپرس، همچنین کاهش تولد نوزادان زودرس به ۵.۵ درصد می تواند منجر به ذخیره تخمینی ۹.۸ میلیون سال تحصیلی و ۴۱.۹ میلیارد دلار درآمد شود. جالب است بدانید که کاهش بارداری در سنین پایین به ۱۰ درصد می تواند ۱۱۳.۶ میلیارد دلار در درآمد مادام العمر تغییر ایجاد کند. 

به گفته محققان، محاسبه سود و صرفه جویی بین مناطق مختلف متفاوت بود چراکه در برخی مناطق دستاوردهای بیشتری در سطح تحصیلات و در برخی مناطق سود بیشتری در درآمد مشاهده شده است.

پژوهشگران از این مطالعه نتیجه می‌ گیرند که تأثیر مداخلات برای بهبود نتایج تولد، اثرات گسترده ‌ای فراتر از فواید اولیه بر مرگ و میر، رشد و تکامل کودکان دارد و می‌ تواند بازده سرمایه انسانی قابل توجهی را در سطح جمعیت فراهم کند.

به گزارش سیناپرس، محققان در پایان می ‌افزایند: ما دریافتیم که سرمایه ‌گذاری جهانی برای کاهش تعداد نوزادانی که امروز خیلی زود یا خیلی کوچک به دنیا می ‌آیند، ممکن است میلیاردها دلار درآمد برای نیروی کار در آینده به ارمغان بیاورد.

شرح کامل این پژوهش جالب و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصیPLOS Global Health Public Health منتشر شده است.

مترجم: سامیه خسروی زاده
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل