نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تحرک، تأثیر مثبتی بر توانایی کودکان در یادگیری دارد

به گزارش سیناپرس، این یافته، نتیجه یک مطالعه جدید است که توسط گروه تغذیه و ورزش دانشگاه کپنهاگ دانمارک انجام شده است. خواندن یک مهارت پیچیده و حیاتی است که بر توانایی دانش آموزان جوانان در عملکرد در زمینه های اجتماعی و در زندگی کاری نهایی آنها تأثیر می گذارد. بنابراین، پرورش مهارت های خواندن در دوران کودکی مهم است.

اکنون، تیمی از محققان دانمارکی بر روی این موضوع تمرکز کرده اند که آیا یادگیری کل بدن در آموزش، که به عنوان یادگیری تجسم یافته شناخته می شود، تأثیر مثبتی بر توانایی کودکان در یادگیری صداهای حروف دارد یا خیر.

در این راستا، لین دامسگارد (Linn Damsgaard) پژوهشگر دپارتمان تغذیه دانشگاه کپنهاگ می ‌گوید: تحقیقات ما نشان داد که کودکانی که از تمام بدن خود برای شکل دادن به صداهای حروف استفاده می ‌کردند، در مقایسه با کودکانی که آموزش ‌های سنتی دریافت می ‌کردند، دو برابر مهارت بیشتری در صداهای حروف داشتند.

او در رابطه با صداهای دشوار حروف می افزاید: صداهای حروف دشوار زیادی در دانمارکی وجود دارد و این صداها اهمیت ویژه ای دارند، زیرا وقتی کودکان در آنها مهارت پیدا کنند، توانایی خواندن فوق العاده ای خواهند داشت.

این پروژه شامل ۱۴۹ کودک ۵ تا ۶ ساله بود که به تازگی مدرسه را شروع کرده بودند. آنها به سه گروه تقسیم شدند: گروهی که می ایستادند و از تمام بدن خود برای شکل دادن به صداهای حروف استفاده می کردند. به گزارش سیناپرس،گروهی نشسته که با دست و بازوی خود صداهای حروف را شکل می دهند و یک گروه کنترل که آموزش سنتی و نشسته را دریافت کردند و متن ها را با دست نوشتند.
نتایج این مطالعه همچنین نشان داد که دانش ‌آموزانی که هنگام نشستن، صداهای حروف دشوار را با حرکات دست شکل می ‌دهند، نسبت به گروه کنترل مهارت بیشتری داشتند.

جاکوب وینکه (Jacob Wienecke) از دپارتمان تغذیه و ورزش که این مطالعه را رهبری کرد توضیح داد: هدف اصلی این است که بیشتر بدانیم از چه روش هایی می توان برای بهبود شرایط خواندن در کودکان مبتدی استفاده کرد.

ایده این است که اگر از طریق بازی و حرکت، بتوانیم کودکان را به آموزش ترغیب کنید، می توانیم شکلی از یادگیری را ایجاد کنید که خواندن را با بازی ترکیب می کند.

به گزارش سیناپرس، پیشتر محققان نشان داده بودند که کودکان با روش‌ های آموزشی که شامل حرکت فیزیکی است، انگیزه بیشتری پیدا می کنند. ژاکوب وینکه امیدوار است که این اتفاق فرصتی برای الهام بخشیدن به معلمان و مدیران مدرسه برای اولویت دادن به حرکت در تدریس و یادگیری فراهم کند.

شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Educational Psychology Review منتشر شده است.

مترجم: مهنوش فلاحی پناه
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل