در تابستان مراقب کنه های بیماری زا باشید

به گزارش سیناپرس، به گفته محققان، بیماری ‌های منتقله از طریق کنه شامل بیماری لایم، تب خال ‌های کوه راکی، ویروس پواسان، آناپلاسموز، تولارمی، ارلیشیوز، ویروس هارتلند و سندرم آلفا گال می ‌شوند و این بیماری ‌ها فقط در ایالات متحده سالانه ۱.۳ میلیارد دلار برای سیستم مراقبت ‌های بهداشتی هزینه دارد.

کارگران مزرعه ها و کشاورزان به دلیل زمان زیادی که در خارج از منزل می گذرانند، در حاشیه خطر بالایی برای قرار گرفتن در معرض کنه ها هستند، بنابراین دانشمندان دانشگاه ایلینویز یک نظرسنجی آنلاین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانش خود در مورد کنه و نحوه جلوگیری از گزش کنه ها ایجاد کردند.

بر اساس این نظرسنجی، تا به امروز، ۳۶ درصد از کارگران مزرعه اعلام کرده اند که سطح دانش کمی در مورد کنه ها دارند. ۵۶ درصد گفته اند که برای کسب اطلاعات در مورد کنه ها و بیماری های مرتبط با آن ها به دوستان و خانواده متکی هستند. ۴۸ درصد به متخصصان پزشکی و ۴۰ درصد به برنامه های آموزشی ترویجی دانشگاه متکی هستند. جالب اینجاست که فقط ۳۸ درصد از پاسخ دهندگان می گویند که نگران بیماری های منتقله از طریق کنه هستند. 

سولاگنا چاکرابورتی (Sulagna Chakraborty) پژوهشگر این پروژه و کاندیدای دکترای اکولوژی، تکامل و زیست‌شناسی در دانشگاه ایلینویز می ‌گوید: چک کردن دائم بدن خودتان یکی از ساده‌ ترین کارهایی است که می ‌توان با بیرون رفتن از خانه انجام داد. همچنین اقدامات احتیاطی شامل پوشیدن کلاه، پیراهن آستین بلند و شلوار بلند، گذاشتن شلوار داخل چکمه و پوشیدن پیراهن های رنگ روشن نیز توصیه می شود.

به گفته محققان، تنها ۲ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفتند که از دافع کنه استفاده می کنند و تنها ۱۰ درصد از لباس های حاوی پرمترین که یک حشره کش است استفاده می کنند. نزدیک به یک چهارم نیز اعلام کردند که هیچ اقدام احتیاطی انجام نمی دهند و تنها ۲۸ درصد از پاسخ دهندگان از دافع کنه روی حیوانات خود استفاده می کنند.

به گزارش سیناپرس، همچنین ۷۶ درصد از پاسخ دهندگان می گویند که از روش توصیه شده برای برداشتن کنه با موچین استفاده می کنند، ۴۲ درصد با دست خود آن را حذف می کنند و فقط ۸ درصد با پزشک مشورت می کنند.چاکرابورتی در بیانیه خبری دانشگاه اعلام کرد: با دانستن شکاف دانش، می‌ توانیم آموزش ‌های خاصی را برای پر کردن این شکاف ارائه دهیم. او افزود که تغییرات آب و هوایی میزان کنه های مشاهده شده را به شدت افزایش داده است. 

مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع: upi
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا