جوراب پرواز بپوشید تا خروپف نکنید

به گزارش ایرنا از هلث، جوراب پرواز با فشار تقریبی 17-12 میلیمتر جیوه معمولا در جریان پروازها و مسافرت های طولانی مدت پوشیده می شود تا از بروز لخته خونی، تورم پاها و اختلالات ناشی از جریان گردش خون جلوگیری شود.این جوراب برای درمان واریس نیز استفاده می شود.

همچنین این جوراب، مایعی را که در طول روز در ساق پاها تشکیل می شود، کاهش می دهد.

برخی مطالعات نشان داده اند، هنگام خواب قسمتی از مایعی که در طول روز در ساق پا تشکیل شده در نتیجه جاذبه به سمت گردن حرکت می کند که به آپنه خواب( قطع موقت تنفس در جریان خواب) و خر و پف منجر می شود.

اکنون محققان دانشگاه «تورنتو» کانادا با مطالعه بر روی بیش از 50 مرد متوجه شدند که پوشیدن جوراب پرواز در طول روز موجب کاهش تشکیل مایع در ساق پا و در نتیجه هنگام خواب مایع کمتری به سمت گردن حرکت و از بروز خر و پف جلوگیری می کند.

محققان همچنین در این مطالعه مردان مبتلا به آپنه خواب را به دو گروه تقسیم کردند، یک گروه در طول روز جوراب پرواز و گروه دوم جوراب های معمولی پوشیدند.

این مطالعه نشان داد، مردانی که در طول روز جوراب پرواز می پوشیدند مایع کمتری به سمت گردن آنها حرکت می کرد و در نتیجه شمار دفعات اختلال خواب آنها از متوسط بیش از 30 بار در ساعت به 15 بار کاهش یافت اما تغییری در اختلال خواب مردانی که جوراب معمولی پوشیده بودند مشاهده نشد.

نتیجه این مطالعه در مجله Sleep Medicine منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا