نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

در طول شب حداقل نیم ساعت چرت بزنید

به گزارش سیناپرس، دکتر نانسی ردفرن از بیمارستان نیوکاسل طی مطالعات خود به بررسی خطراتی که هم برای کارکنان بیمارستان های شیفت شب و هم برای بیماران آنها وجود دارد، پرداخت. 

نتایج این مطالعه که در نشست سالانه انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه اروپا ارائه شد، نشان می دهد  که هر پزشک و پرستار در شیفت‌ های شب به یک چرت ۲۰ دقیقه ‌ای نیاز داشته و هیچ متخصص مراقبت‌های بهداشتی نباید بیش از سه شیفت شب در هفته کار کند. این امر هم بیماران را از خطای انسانی کارکنان بیمارستان در امان نگه می دارد و هم پزشکان و پرستاران را از تصادف در حین رانندگی به سمت خانه باز می دارد.

بر اساس این مطالعات شده است، نیمی از پزشکان، مشاوران و پرستاران کارآموز هنگام رانندگی از شیفت شب به خانه تصادف کرده اند یا تقریباً کنترل خود را از  دست داده اند. مطالعات قبلی همچنین نشان داده است که رانندگی پس از ۲۰ ساعت یا بیشتر بیدار بودن به اندازه رانندگی در حالت مستی خطرناک است.

کارگرانی که پس از یک شیفت ۱۲ ساعته رانندگی می کنند نیز در مقایسه با افرادی که در شیفت های ۸ ساعته کار می کنند، دو برابر بیشتر در معرض خطر تصادف بودند. دکتر ردفرن می گوید که این کمبود خواب پس از دو شب خواب محدود شروع به از بین رفتن می کند. علاوه بر این، حداقل دو شب خواب خوب نیاز است تا بدن از خستگی ناشی از این بی خوابی خلاص شود.

یافته های این پژوهش نشان می دهد که عملکرد شناختی پس از بیدار ماندن به مدت ۱۶ تا ۱۸ ساعت متوالی، کاهش می یابد. این مساله توانایی  کادر پزشکی را در تعامل مؤثر با بیماران و همکارانشان مختل می ‌کند.

نکته جالب این که وقتی خستگی ایجاد می ‌شود، میزان همدلی بین پزشک، بیمار و کادر درمان کاهش محسوسی یافته و این موضوع حتی در دوز داروهای تجویز شده نیز موثر است.

به گزارش سیناپرس، دکتر  نانسی ردفرن در خاتمه توضیحات خود می گوید: ما باید شیوه مدیریت شیفت های شب را تغییر دهیم تا اثرات خستگی ناشی از شب کاری را کاهش دهیم. برنامه ریزان  شیفت‌ های کاری باید اطمینان حاصل کنند که همه پرسنل کادر درمان در طول شب حداقل ۲۰ دقیقه چرت می‌ زنند. برنامه کارکنان باید زمان کافی بین شیفت ها را برای استراحت مناسب داشته باشد و هیچ کس نباید بیش از ۳ شیفت شب پشت سر هم انجام دهد.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل