کشف تونل های مخفی زیر زمینی در معبد ۳ هزار ساله سرخپوستی

به گزارش سیناپرس، باستان شناسان سیستمی از تونل های مخفی را در زیر مجموعه معبد ۳ هزار ساله Chavín de Huántar در منطقه Ancash پرو کشف کردند. این تونل‌ ها دارای ویژگی ‌های معماری منحصر به ‌فردی هستند که قبلاً مشابه آن ها دیده نشده و تصور می شود و توسط مردم بومی چاوین ساخته شده‌ اند.

مجموعه معبد Chavín de Huántar از سال ۱۹۸۵ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. بررسی های باستان شناسان نشان می دهد که این آثار باستانی مربوط به حدود ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح هستند و در ادامه بین سال های ۹۰۰ تا ۵۰۰ قبل از میلاد، این منطقه توسط مردم فرهنگ چاوین، یک فرهنگ مهم پیش از اینکاها، اشغال شد.

به گفته کارشناسان، این مجموعه عظیم به ‌عنوان مرکز تشریفات و محل تجمع زائران و شاید به‌ عنوان مرکزی برای پیشگویی بوده است.  تیمی از باستان شناسان برنامه تحقیقات و حفاظت باستان شناسی دانشگاه استنفورد ابتدا در سال ۲۰۱۹ زمانی که مجرای کوچکی را در ساختمان D معبد پیدا کردند به وجود این تونل ها مشکوک شدند.

باستان شناسان تنها در ماه گذشته توانستند این سالن های مخفی و شبکه ای از ۳۵ تونل متصل به هم را کشف کنند.

به گزارش سیناپرس، جان ریک باستان شناس دانشگاه استنفورد که در این مطالعات مشارکت داشت در این رابطه گفت: این تونل ها یک گذرگاه بسیار متفاوت محسوب می شوند. این شکل متفاوتی از ساخت و ساز است که ویژگی ‌هایی از دوره ‌های قبل دارد که هرگز در معابر ندیده‌ ایم.

این تونل ها ممکن است قبل از گالری های اصلی معبد ساخته شده باشند. طی این مطالعات، پژوهشگران ۳۵ تونل به هم پیوسته را در زیر معبد به همراه یک گالری و دو کاسه تشریفاتی کشف کردند.

مطالعات و کاوش ها در این منطقه ادامه داشته و باستان شناسان امیدوارند با بررسی این مجموعه تونل ها و معابد، اطلاعاتی مفید در زمینه فرهنگ های باستانی سرخپوستان به دست آورند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: arkeonews
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا