فضاپیمای سرنشین دار چین به مدار رسید

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش بخش ماموریت های سرنشین دار آژانس فضایی چین، سه فضانورد چینی که با فضاپیمای Shenzhou-14 به مدار زمین اعزام شده بودند، روز یکشنبه وارد ماژول هسته مرکزی این ایستگاه فضایی شدند. ایستگاه فضایی چین با عنوان  Tianhe معرفی شده است.

بر اساس گزارش های رسمی، روز گذشته و پس از اینکه Shenzhou-14 به ایستگاه مداری چین نزدیک شد، سامانه کنترل و هدایت خودکار آن فعال شده و عملیات پهلوگیری را با ترکیب ماژول Tianhe، کشتی باری Tianzhou-3 و کشتی باری Tianzhou-4 با موفقیت انجام داد. پس از این مانور موفقیت امیز، خدمه Shenzhou-14 از کپسول سفینه فضایی وارد کپسول مداری شدند. 

این عملیات که ویدئوی آن به طور زنده پخش می شد برای چین اهمیت بسیار زیادی داشته و در یک لحظه تاریخی،  چن دونگ فضانورد آژانس فضایی چین دریچه ماژول هسته Tianhe را باز کرده و ماموریت جدید چین در مدار زمین رسما آغاز شد. به گزارش سیناپرس، این عملیات شب گذشته انجام شده و تا ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه به وقت پکن، هر سه فضانورد چینی وارد ایستگاه فضایی این کشور شدند. به گزارش سیناپرس، بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه،  لیو یانگ و کای ژوزه دو فضانورد دیگری هستند که چن دونگ را در این ماموریت همراهی می کنند.

آژانس فضایی چین صبح امروز در بیانیه ای اعلام کرد که این سه نفر طبق برنامه ریزی های فبلی، ماموریت خود را آغاز کرده و کارهای مربوطه را انجام خواهند داد. به گزارش سیناپرس، در این گزارش تصویری، تصاویر جدید ایستگاه فضایی چین که ساعاتی پیش گرفته شده اند را مشاهده می کنید.

مترجم: رضوان خندان
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا